Meerkerk komt sterk terug na rust

Drechtstreek 1

... (intikker)
... (intikker)

20 augustus 2013 19:45

S.de Wild

De laatste oefenwedstrijd ter voorbereiding op het nieuwe seizoen kende dezelfde uitslag als de eerste (2-2).  Met twee overwinningen en twee gelijke spelen kan de ploeg meer dan tevreden zijn met de behaalde resultaten in de oefencampagne.

Tegenstander Drechtstreek uitkomend in de eerste klasse had vanavond de handen meer dan vol aan Meerkerk.  Na wat kansjes over en weer waren het de Papendrechters die na 35 minuten spelen op voorsprong kwamen. Net voor rust verdubbelden ze zelfs de voorsprong naar 0-2.

Na rust kwam Meerkerk, dat de gehele tweede helft het betere van het spel had,  al snel terug in de wedstrijd via een doelpunt van Youri van Blanken in de 47e minuut. Tien minuten later was het Guus Vreeswijk die prachtig afrondde en Meerkerk op 2-2 zette.

Na dit doelpunt vielen nog een paar mogelijkheden te noteren, maar gescoord werd er niet meer. Meerkerk kon niet profiteren van de man meer situatie in de slotfase.  Scheidsrechter van dienst Sjaak de Wild leidde konsekwent, trad op daar waar nodig en liet doorspelen daar waar mogelijk. Het kwam het voetbal in ieder geval ten goede.

Meerkerk start zaterdag in de bekercompetitie. Om 14:30 uur komt Wilhelmina ’26 uit Wijk en Aalburg op bezoek. In dezelfde groep treft men nog VVAC en  Veerse Boys. Al met al een leuke voetbalweek in het verschiet.

AdG