SV MEERKERK 2 START MET EEN GELIJKSPEL

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

7 september 2013 14:30

Fijter, H.A. de

De competitie werd voor het reserveteam van Meerkerk aangevangen met een gelijkspel tegen een oude bekende. Ervaren, geslepen maar inmiddels wel 3 jaar verder wisten de Kraaien een puntje mee te nemen uit Meerkerk. Voor hen voelde het aan als een overwinning en voor Meerkerk als een teleurstelling dat we niet wisten te scoren.

Ondanks afspraken startten we niet goed. Baltempo te laag, slordige passing, verkeerde keuzes etc.. Het leek wel of er een lauwe deken over het team hing. We gaven te veel ruimte weg waardoor het leek dat we niet aggressief waren in de duels, maar we kwamen gewoon te laat. En dan laten De Kraaien je gewoon achter hun aanlopen. Sporadisch liet Meerkerk wel zien waartoe het in staat is en dan werd het gelijk dreigend. De beste kans was voor Tim die geheel vrijgespeeld de bal kon inschieten maar hij koos voor een harde wreeftrap waar hij met binnenkantje voet meer precisie aan de bal had mee kunnen geven.

De eerste helft speelden we zeker niet verstandig.

De tweede helft hadden we wél het koppie erbij, kwamen we dus ook niet meer te laat waardoor Rijsoord nog maar sporadisch van hun eigen helft af kon komen.  Het veldspel van Meerkerk was nu beter verzorgd maar De Kraaien verdedigden goed georganiseerd en stug. Ondanks het geduld en de toenemende druk van Meerkerk  wisten de bezoekers - en ook vanwege die fantastische keeper - de nul te houden en slaagden ze er bijna in te scoren uit een spelhervatting. De paal en een reflex van Wilco den Tuinder stonden dit gelukkig in de weg. Uiteindelijk zat er niet meer in vandaag. We kunnen op de nul spelen en dat is voor het team een geruststellende gedachte. Met de aanstaande rentree van enkele basiskrachten ziet het er in aanvallend opzicht ook rooskleurig uit. Hopelijk komen we in de luxe positie om keuzes te moeten maken.

RdH