Eerste competitieoverwinning van de A1

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 13

7 september 2013 14:30

Buitendijk, C.G.H.

Vandaag was de eerste competitiewedstrijd van Meerkerk A1. Gelijk uit tegen Rijsoord, een onbekende tegenstander voor Meerkerk dus de verhoudingen waren vooraf onbekend. Meerkerk begon matig tegen een feller en goed druk zettend Rijsoord. Na ongeveer 10 minuten kreeg Meerkerk eindelijk grip op de wedstrijd al bleef het spel slordig. Meerkerk voetbalde zich steeds meer onder de druk uit wat leidde tot enkele kansen. Na een half uur spelen brak Melvin op knappe wijze de ban. Een goede aanname gevolgd door een kap en een knap schot leidde tot 1-0. Rijsoord kreeg in de eerste helft één grote kans die gelukkig onbenut bleef.

De Tweede helft begon Meerkerk uitstekend, de verwachte storm van Rijsoord bleef uit en Meerkerk combineerde naar hartenlust wat al snel leidde tot de 2-0 van de opgekomen back Dion. Rijsoord zette wel aan daarna, maar Meerkerk behield controle, en het wachtten was op een goed uitgespeelde counter voor de 3-0. Dit gebeurde niet waardoor Meerkerk het onheil over zich af leek te roepen. Rijsoord scoorde op schitterende wijze 2-1 waarna het nog 10 minuten spannend zou worden. Dit werden uiteindelijk 18 minuten door een eeuwig durende blessuretijd. De conclusie mag luiden dat Meerkerk terecht gewonnen heeft, maar zomaar punten had kunnen verspelen in het laatste kwartier.