Meerkerk begint met gelijkspel.

WNC 1

Guus Vreeswijk (intikker)
Joey van Putten (intikker)
... (e.d.)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

7 september 2013 14:30

Oudenaarden, G.

De voorbereidingsperiode is achter de rug, inclusief 3 bekerwedstrijden, de resultaten waren wisselend met overwinningen en gelijke spelen, maar zonder nederlagen.  Meerkerk treft in de eerste competitieronde  in een uitwedstrijd  WNC, dat met flink wat nieuwe spelers de competitie ingaat. De resultaten van WNC in de vriendschappelijke en bekerwedstrijden waren goed, het zegt veel  dat de Waardenburgers in 3 bekerwedstrijden 16 doelpunten hebben gemaakt.

We kunnen zeggen dat Meerkerk gematigd optimistisch aan de wedstrijd begon, met 14 spelers, maar zonder een reserve keeper, niet bepaald ideaal, maar er was gewoon niemand beschikbaar. De wedstrijd werd gespeeld op het zoals altijd prima hoofdveld van WNC en stond onder leiding van dhr. Oudenaarden uit Barendrecht.

Na de aftrap was het meteen schrikken voor de Meerkerkers, in de eerste minuut verscheen  Arno van Noord alleen voor keeper Klaas-Jan van Zessen, gelukkig was deze grote kans niet besteed aan de aanvoerder van WNC. Deze waarschuwing van WNC was gelukkig voldoende voor Meerkerk om nu ook zelf aan de wedstrijd te beginnen.

Na dit moeizame begin ging het draaien bij Meerkerk, dit wil niet zeggen dat WNC van de mat werd gespeeld, maar Meerkerk had in de eerste helft gewoon het beste van het spel  en ook wat meer kansen. Door het goede spel ontstonden binnen 10 minuten 3 mogelijkheden voor Meerkerk, eerst was het Guus Vreeswijk die een mogelijkheid kreeg, maar slap inschoot. Martijn van der Hagen kreeg een kans na een strakke voorzet van de linkerflank,  Martijn haalde uit, maar raakte meer het been van zijn tegenstander dan de bal, de kans ging dus jammer genoeg verloren.

Kort daarna kreeg aanvoerder Gert-Jan Koekkoek nog een kans om aan te leggen bij een vrije trap van ongeveer 25 meter. Er was op de training langdurig geoefend op het nemen van vrije trappen,  niet met het gewenste resultaat, de vrije trap leverde niets op.

De Meerkerk aanhang ging er eens goed voor zitten en staan, in de 12e minuut veranderde alles, Klaas-Jan moest buiten het strafschopgebied de bal wegtrappen, maar de bal had een vreemd effect en Klaas-Jan raakte de bal maar half. De bal kwam bij de rechtsbuiten van WNC terecht die zich niet bedacht en de bal voor het doel slingerde. Het was WNC aanvoerder Arno van Noord die beter reageerde dan Ferry Hoefakker en de bal binnenschoot, ondanks een goede start toch een vroege achterstand voor Meerkerk.

Meerkerk bleef ondanks de achterstand goed voetballen, Patrick schoot op het doel uit de draai, en goede poging maar geen doelpunt. Halverwege de eerste helft  geeft Joey van Putten vol gas op de linker vleugel. In de buurt van de achterlijn beseft een verdediger van WNC dat het nu toch wel gevaarlijk begint te worden, hij stopt Joey met een overtreding.  Na een blessurebehandeling kan Joey gelukkig verder.

Zoals gezegd deed ook WNC aanvallend nog wel wat terug, een directe vrije trap van Ricardo Papilaja wordt gestop door Klaas-Jan.

In de 39e minuut eindelijk gerechtigdheid, Patrick Vuurens zet goed door en weet een prima voorzet af te leveren op Guus Vreeswijk. Guus kan de bal eenvoudig in het doel lopen. De verdiende gelijkmaker!

Kort voor rust was het nog eenmaal schrikken voor Meerkerk in de enerverende eerste helft, het is weer aanvoerder Arno van Noord die een actie maakt en op de lat schiet.

Na rust toch wel een ander spelbeeld, Meerkerk kwam minder aan voetballen toe, WNC probeerde het spel te maken maar dit leverde aanvankelijk weinig kansen op. Dit veranderde na ongeveer een kwartier in de tweede helft toen Adrian Koziolek in een paar minuten tweemaal gevaarlijk werd. Eerst schoot hij hard over het doel van Klaas-Jan, de tweede maal kwam zijn voorzet gelukkig niet aan.  Een minuut of 5 later moet Stijn Schüller die een sterke wedstrijd speelt met een lichte blessure de strijd staken, Theo van Zessen neemt zijn plaats in, dit levert de nodige positiewijzigingen in het elftal op. Aanvoerder Gert-Jan Koekkoek verhuist naar de verdediging. Patrick Vuurens die hard in de rug was gelopen verlaat ook het veld, hij wordt vervangen door Pascal Bokkie Boom.

Pascal kan zich gaan uitleven, het overwicht van WNC wordt steeds groter en voor de Meerkerkers wordt het steeds meer pompen of verzuipen. Juist als de mouwen flink moeten worden opgestroopt is Pascal in het verleden vaak voorop gegaan in de strijd, zo ook vanmiddag. Om aanvallend wat snelheid binnen de ploeg te krijgen valt Floren Streefkerk in voor de leeggespeelde Martijn van der Hagen.  De wissels waren op gebruikt en het leek erop dat de wedstrijd op 1-1 zou eindigen.

Het zou anders eindigen. In de extra tijd kreeg Theo van Zessen een vrije trap te nemen. De bal is perfect indraaiend genomen en Joey van Putten weet met de voet 1-2 te scoren.

Even later krijgt ook WNC een vrije trap te nemen, ook deze vrije trap wordt goed en hard ingespeeld. Ongelukkigerwijs verandert  Gert-Jan Koekkoek de bal met het hoofd van richting,    Klaas-Jan is kansloos en de stand is 2-2.

Nog is niet alles over, in de 7e minuut van de extra tijd krijgt WNC een corner, akelig vrijstaand kopt Jeffrey Weidema gelukkig voor Meerkerk net naast.

Dan eindelijk fluit scheidsrechter Oudernaarden de wedstrijd af. Hij heeft de sportieve wedstrijd zonder kaarten geleid.

Volgende week speelt Meerkerk thuis tegen Altena, deze ploeg is vorig seizoen gedegradeerd naar de 2e klasse na verlies in de nacompetitie tegen onze jongens. Altena zal zeker revanche willen nemen, het beloofd dus een spannende wedstrijd te worden.  We hopen dat u allen komt kijken.

Rest mij nog om Sjoerd Vink veel succes toe te wensen bij de operatie die hij maandag moet ondergaan.  Sjoerd is geblesseerd geraakt aan zijn knie in de bekerwedstrijd tegen Wilhemina, een operatie is noodzakelijk, we hopen op een spoedig herstel.

K.O