Meerkerk 3 wint ook tweede competitiewedstrijd

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

14 september 2013 12:30

Hillebrand, P.P.

De tweede wedstrijd op de rol dit seizoen was de uitwedstrijd tegen Rijsoord. Een elftal dat vooraf werd beschouwd als een sterke tegenstander, dat bleek al na een minuut of vijf. Rijsoord probeerde veelal een lange bal achter de verdediging te plaatsen en dat lukte al snel, na onoplettendheid achterin lag de bal snel in het net. We herpakten ons vlug door middel van twee dode spelsituaties; een penalty van Leon en een direct ingeschoten vrije trap van Pluis.

Na weer een bal achter de verdediging kwam Mathijs goed uit z’n goal en tikte de bal weg voor de spits van Rijsoord, de clubscheidsrechter van Rijsoord dacht daar anders over en gaf een vrije trap die laag in de hoek werd benut, 2-2. Meerkerk liet zich niet van de wijs brengen en legde fraai positiespel op de kunstgrasmat, dit resulteerde voor rust nog in een voorsprong. Na een schot van Mark Reitsma was Ron (ook wel Bassie genoemd?!) attent en schoot de rebound beheerst in.

De tweede helft begon met een offensief van Rijsoord. Meerkerk werd op hun eigen helft vast gezet wat niet echt tot grote kansen leidde. Na een kwartier in de tweede helft scoorde Jesse na een goed uitgespeelde counter de 2-4. Rijsoord leek moegestreden en Meerkerk voetbalde goed en geconcentreerd door met als resultaat dat we, na goals van Jesse, Mark Steehouder(2) en Matthias, uitliepen naar een marge van vijf goals. Het slot was voor de spits van Rijsoord die na een solo de 3-7 maakte.

Na twee gespeelde wedstrijden staat Meerkerk alleen bovenaan met 6 punten en een doelsaldo van +9. In de wandelgangen wordt zelfs stiekem gefluisterd dat Nico al bezig is met het regelen van een platte kar, een gerucht waar uw razende reporter geen uitspraak over kan doen. Een goed begin is het halve werk, echter komen er nog 20 finales waarin alles gegeven zou moeten worden en waarin we moeten strijden voor wat we waard zijn.

CJ