A1 neemt punt mee uit Dubbeldam

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 13

21 september 2013 14:30

Heer, M. de

Anders dan de uitslag doet vermoeden was van een saaie, bloedeloze 0-0 geen sprake. Meerkerk begon utstekend en geconcentreerd aan de wedstrijd. Na de afstraffing van vorige week was de opstelling behoorlijk door elkaar geschud. Linksbuiten Dion verhuisde naar de spits en Jesse schoof een plekje op naar rechts. De veranderingen leken al snel zijn vruchten af te werpen. Vooral Jesse was met zijn snelheid totaal niet af te stoppen door de linksback van Dubbeldam. Dit leidde tot 4 grote kansen in de eerste helft, die door gehaast spel, misverstanden en uitstekend keeperswerk allen gemist werden. Na een half uur kreeg Dubbeldam meer grip op de wedstrijd om die ook niet meer weg te geven. Na de rust was de eerste grote kans toch voor Meerkerk voor Joop, maar daarna was Dubbeldam 40 minuten lang in de aanval en was het regelmatig alle hens aan dek, de paal bedanken en hopen dat Ruben weer goed stond voor Meerkerk. Dubbeldam baalde dan ook na het laatste fluitsignaal en Meerkerk vierde het, terechte, punt. Grootste winst was dat iedereen zijn niveau haalde en bleef werken tot het laatste fluitsignaal.