ROMMELIGE OVERWINNING

Ameide F2

F-pupillen zaterdag, F1, 4e klasse F445

14 september 2013 11:00

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Ameide op het programma. Altijd een mooie wedstrijd om te spelen.
De jongens waren behoorlijk onstuimig voor aanvang, vermoedelijk storm op komst. Ondanks het gebrek aan concentratie begon de wedstrijd zeer voortvarend. Binnen 10 minuten stonden onze jongens al met 0-4 voor. Maar in plaats van dat onze jongens vleugels kregen, werd het veldspel er niet beter op. In de rust, met een stand van 0-7 bleek maar eens te meer dat de storm nog niet geluwd was. Het was een dolle boel in de kleedkamer. Maar ja, de stand liet dat ook wel toe.
In de tweede helft werd het voetbal met de minuut minder. De scherpte ontbrak voorin, want kansen waren er zeker. We kregen zelfs een penalty tegen, die gelukkig gemist werd. Een ander pluspunt was dat onze verdediging, hoewel ze niet heel veel te doen hadden, wel geconcentreerd bleef. Want de spelertjes van Ameide kwamen in de tweede helft toch een aantal keer gevaarlijk dicht bij ons doel. Maar dat werd dan door ons verdedigende duo goed opgelost. Onze keeper had in ieder geval een makkelijke dag vandaag.
Het is ook niet gemakkelijk om alert te blijven als we met grote cijfers voorstaan. En deze overwinning smaakt zeker naar meer. Dus als we goed ons best blijven doen op de trainingen en tijdens de wedstrijden, kan het wel eens een heel mooi seizoen gaan worden. Gefeliciteerd boys met deze mooie overwinning.