MAKKELIJK SCOREN

Heukelum F2

F-pupillen zaterdag, F1, 4e klasse F445

21 september 2013 9:00

De storm van vorige week was nog niet geluwd. Alle spelers waren nog steeds te rumoerig en vooral niet luisterend. De bespreking ging alleen maar over het gedrag van de boys, in plaats van dat er voetbaltechnisch iets kon worden uitgelegd.
Gelukkig voor de jongens liet de stand het uiteindelijk toe om het advies van onze trainer in de wind te slaan.
Het begin van de wedstrijd verliep net als vorige week zeer voorspoedig. Na het missen van enkele grote kansen was de stand na 10 minuten 0-4, allen gemaakt door onze topscorer Daley.  Na wat onoplettendheid scoorde Heuleum tegen. Voor ons 5e doelpunt ging iedereen op de banken staan, want onze kleinste man van het veld bleek in staat tot grootse daden. Sten scoorde zijn eerste doelpunt. De uiteindelijke ruststand van 1-7 werd bepaald door nog een doelpunt van Daley en één van Jens. Verdedigend stond het wederom zeer sterk. Elke aanval van Heukelum stopte bij Cesco en Jayden.
Onze keeper had daardoor een makkelijke eerste helft.

Tijdens de rust waren de jongens iets beter aanspreekbaar. Gemeld werd om wat meer over te spelen in plaats van aleen maar te dribbelen en voor eigen succes te gaan. In het begin van de tweede helft kwam dat nog niet echt uit de verf, maar gedurende wedstrijd werd het spel wel beter. In de tweede helft pakte Jens wederom zijn doelpuntje mee. Daley en Martijn scoorden ieder twee keer.
Voetballend kan het nog veel beter, maar gelukkig wordt er wekelijks makkelijk gescoord, waardoor we uiteindelijk wel met de punten naar huis gaan.
Overigens kregen we wederom een penalty tegen door een overtreding van Cesco. Wessel liet zijn man te makkelijk weglopen, waardoor Cesco wel een overtreding moest maken, anders was het mogelijk een doelpunt geworden. Onze keeper Jesse stopte de penalty.
Vorige week hielden we de nul vast en nu maar één doelpunt tegen. Daaruit blijkt dat er goed wordt verdedigd en heel goed wordt gekeept.

Klasse jongens met deze overwinning, maar probeer wel te onthouden dat er geluisterd moet worden naar de trainer en dat er twee keer 20 minuten geconcentreerd gevoetbald moet worden. Anders lopen we vanzelf een keer tegen een nederlaag aan.

Komende zaterdag ontvangen we Stedoco, dus een nieuwe kans om te laten zien dat jullie niet voor niets bovenaan staan.