SV Meerkerk 3 verliest onnodig van SC Everstein 3

Assist: Jos Looman

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

28 september 2013 13:45

Dit weekend stond een lastige uit wedstrijd tegen SC Everstein 3 op het programma. Vandaag hadden we ook weer 14 spelers tot onze beschikking.
Om 13:45 werd er afgetrapt op een vrij goed bespeelbaar veld.

SC Everstein was de beginfase net een stukje feller en scherper dan SV Meerkerk. Dit resulteerde in de 10e minuut uit een vrije trap aan de zijkant van het strafschopgebied ook tot de 1-0 voor SC Everstein. Waar SV Meerkerk een voorzet verwachte vloog de bal met een streep direct het doel in. Na dit doelpunt had SV Meerkerk wat meer balbezit en gokte SC Everstein vooral op de omschakeling. SV Meerkerk liep zich echter vaak stuk op de stugge verdediging van SC Everstein.  Tot vlak voor rust een hoge voorzet bij Jesse terecht komt deze kopt hem goed kruislings in maar de keeper van SC Everstein maakte een goede redding met een reflex. Met 1-0 voor SC Everstein gingen beide ploegen de rust in.

De 2e helft nam SV Meerkerk ook het initiatief en was het speelbeeld het zelfde als de 1e helft . SV Meerkerk had veel balbezit en gaf nauwelijks kansen weg en ging op zoek naar de gelijkmaker. SV Meerkerk gebruikte hierbij te vaak de lange bal met de hoop dat hij een keer goed zal vallen. Dit gebeurde dan ook zo'n 15 minuten voor tijd toen Ron de bal vlak bij het doel voor zijn voeten kreeg, maar dit schot ging ook ruim over. Dan zo'n 10 minuten voor tijd de volgende kans voor SV Meerkerk wat gelukkig viel de bal voor de voeten van Almer die zijn schot via de buitenkant van de  paal ook naast zag gaan. Meerkerk nam meer risico met de 2-0 voor SC Everstein als gevolg.  SV Meerkerk gaf nog 1 keer gas naar voren en zo scoorde Almer in de 90e minuut nog de 2-1. Echter was de tijd de kort om nog een punt uit het vuur te slepen, en zo verloor SV Meerkerk met 2-1 van SC Everstein.

Volgende week komt Arkel 2 op bezoek bij SV Meerkerk de aftrap is om 14:30.

Tot slot wil ik namens de selectie Eddie nog veel sterkte wensen en hopen wij allen op een spoedig herstel.

RM