Meerkerk herstelt zich van nederlaag

ASV Arkel 2

Jesse Peek (schot)
Assist: Mark Reitsma
Ron Bassa (intikker)
Assist: Jesse Peek

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

5 oktober 2013 14:30

Cronie, H.J.L.

Sv Meerkerk 3 – ASV Arkel 2

Dit weekend stond de wedstrijd tegen Arkel op het programma. Als we de ranglijst bestuderen zien we dat Arkel nog geen punten wist te behalen. Een makkie dit weekend? Absoluut niet, na een aantal verliespartijen komt voor Arkel het moment steeds dichterbij dat ze wel punten gaan halen. Dit weekend konden we geen beroep doen op Leon Verweij (Blessure), Eddie ’t Lam (Blessure) Benjamin Baars (Reizen) en Mark Steehouder (Huwelijksreis).

Als we deze wedstrijd wisten te winnen kunnen we weer omhoog kijken op de ranglijst en daarnaast hadden we nog iets goed te maken na de verliespartij van vorige week tegen Everstein. We begonnen de wedstrijd in een iets andere formatie als dat we gewend waren. Dit zorgde in de beginfase voor wat onwennige situatie waar zowel Meerkerk als Arkel last van had. Naarmate de eerste helft vorderde kwam er meer lijn in het spel en begonnen de spelers elkaar beter te vinden. Matthias werd gevaarlijk vanuit een mislukte voorzet die bijna in één keer binnen viel. Daarnaast was Peekie nog een keer gevaarlijk vanuit een omhaal. Verder waren de ploegen goed aan elkaar gewaagd. Na 37 minuten kreeg Meerkerk een penalty na een handsbal binnen de beruchte zestienmeter en dus ging de bal op de stip. Jos was vandaag onze captain en de penaltynemer dus hij legde de bal op elf meter. Hij schoot de bal in de linkerhoek maar door een katachtige redding van de keeper werd de inzet gedegradeerd tot corner. Gelukkig scoorde Matthias na een afgeslagen aanval vlak voor rust de openingstreffer. Eén op één met de keeper bleef hij rustig en prikte de bal binnen. De Duitse degelijkheid begint weer terug te komen bij Matthias. Vlak voor rust was Arkel nog dicht bij de gelijkmaker. Uit een afgeslagen corner kreeg de speler van Arkel iets te veel ruimte en kon hard uithalen. Gelukkig pakte onze roze/paarse panter de bal uit de onderhoek zodat we met een voorsprong gingen rusten.

In de rust werd besproken hoe we het in de tweede helft gingen aanpakken. De organisatie stond goed dus maar snel het verschil groter maken. Het 3e drong aan zonder echt grote kansen te krijgen. Na een goede loopactie van Peekie en een dito pass van Reitsma scoorde Peekie de bevrijdende 2-0. We bleven sterker en dit resulteerde in een aantal mogelijkheden. Na wederom een goede loopactie van Peekie liepen hij en Bassie samen op de goal af. Peekie was niet zelfzuchtig en gunde Bassie de niet te missen bal. Die zorgde voor de 3-0=Jantje. Hierna kwamen we niet meer in de problemen en speelde de wedstrijd “professioneel” uit.

Volgende week gaan we op bezoek bij Heicop en de aftrap is om 14:00 uur.

RM