Meerkerk A1 bekert verder

Rijsoord A1

Justin de Bruijn (intikker)
... (intikker)
... (kopbal)
Justin de Bruijn (intikker)

A-junioren, A1, Groep 1 21

12 oktober 2013 14:30

Doorn, K. van

Vandaag ging Meerkerk wederom naar Rijsoord, na de competitie nu voor de beker. Voor de competitie werd er met 1-2 gewonnen, dus de sterkte van de tegenstander kon goed worden ingeschat. Na een matige en wisselvallige eerste helft die met 0-0 werd afgesloten was duidelijk dat er een tandje moest worden bijgeschakeld. En dat gebeurde in een aantrekkelijke en spannende tweede helft was Meerkerk duidelijk de bovenliggende partij. Na enkele open kansen had Meerkerk de hulp nodig van de keeper van Rijsoord om op 0-1 te komen. Hij liet een bal los en spits Justin was er als eerste bij en tikte beheerst binnen.
De westrijd leek nu beslist gezien het overwicht van Meerkerk en de kansen die er waren. één moment van onoplettendheid echter en het was weer 1-1. Nu kon Meerkerk zich zelfs een kleine nederlaag veroorloven om door te bekeren, maar dat was niet de bedoeling. Na een solo van Joop werd het 1-2, maar ook dat was nog niet de eindstand. Rijsoord ging alles of niets spelen en kwam na een prachtige kopbal op 2-2. Gelukkig scoorde Justin zijn tweede van de dag uit een corner die door "alles en iedereen" werd gemist. Zo ging Meerkerk, terecht, met de overwinning aan de haal. Nu afwachten tegen wie Meerkerk loot in de beker voor de volgende ronde.