TEGENSTANDER FYSIEK STERKER

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse F324

28 september 2013 9:00

Ahmet Dekici

Na twee duidelijke overwinningen waarin we met grote cijfers wonnen is er besloten onze jongens over te zetten van de 4e klasse naar de 3e klasse om zo meer tegenstand te krijgen. Dit alles om voetballend beter te worden, fysiek sterker te worden en vooral ook mentaal sterker te worden. Van makkelijk winnen leer je niets en met grote cijfers verliezen, zoals vorig seizoen, leer je ook niets.
We waren dus erg benieuwd hoe onze jongens hier mee om zouden gaan. Onze trainer moest tijdens de wedstrijdbespreking wel alle zeilen bijzetten om de jongens met een positief gevoel de wedstrijd in te laten gaan. Alle krachttermen zoals: "wij kunnen niet voetballen" en "zij zijn groter" kwamen helaas weer voorbij. Terwijl onze jongens inmiddels hebben bewezen tijdens de eerste wedstrijden, wel degelijk goed te kunnen voetballen. Maar goed, over naar de wedstrijd.
Iedereen begon scherp aan de wedstrijd, wat resulteerde in enkele goede kansen aan beide zijden. Helaas viel na 5 minuten de 0-1. Vijf minuten daarna maakte onze spits Daley de gelijkmaker. Enkele minuten later keken we weer tegen een achterstand aan, maar gelukkig stond bij Daley het vizier op scherp, hij maakte kort daarna de 2-2. Net voor rust scoorde Nivo Sparta de 2-3, wat tevens de ruststand betekende.

In de tweede helft werd het voetbal er niet beter op en met name de krachtsverschillen groter. Op zich is dat niet zo heel gek, want de meeste jongens van Nivo Sparta waren niet één, maar twee koppen groter. Puur op fysiek hebben zij uiteindelijk de wedstrijd gewonnen. Voetballend ging het zeker gelijk op, alleen op kracht ging het dus mis. Daley heeft zijn doelpuntenaantal nog wel even opgevoerd met 2 doelpunten erbij in de tweede helft. De uiteindelijke eindstand van 4-8 was geflatteerd.
Conclusie is wel dat we voetballend elke week wat sterker worden, alleen dat we fysiek nog wat te kort komen. Verdedigend staan we wekelijks ons mannetje, onze keeper Jesse is top, aanvallend doen we niet onder en ons middelveld is ook van een goed niveau. Als team staan we dus goed, alleen moeten we meer spierballen kweken, dus allemaal aan de spinazie!!