Wederom Duitse overwinning bezorgt Meerkerk 3 koppositie

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

26 oktober 2013 15:00

Kruithof, L.

Na een weekje zonder voetbalverplichtingen stond vandaag de lastige uitwedstrijd tegen Oranje Wit 5 op het programma. Dit bleek wel uit de minimale overwinningen van vorig seizoen (2-3 en 1-0). Voordat we konden vertrekken richting Dordt moesten we op het laatste moment door blessures bij het eerste onze spits Jesse afstaan aan het tweede. Hierdoor hielden we maar 2 wissels over waarvan Leon niet helemaal fit was. Gelukkig wilden Jesse en Mini Pluis na hun wedstrijd met de A1 direkt mee om ons te helpen. Top jongens! Ook werd dan eindelijk de ‘boetepot’ actief gemaakt in de wedstrijd bespreking. Dit gaat nog wel wat euro’s opleveren dit seizoen. Ik ben benieuwd!

Dan de wedstrijd. Door het wegvallen van Jesse nam Mark de spitspositie naast Rond in. Koen begon naast Almer in het centrum. Verder speelden we weer in de vaste samenstelling. Richard, Jesse, Mini Pluis en Leon namen plaats op de bank (Helaas was die niet aanwezig!).

Op een hobbelig veld begon Meerkerk rommelig aan de wedstrijd. Al gauw bleek dat de achterhoede van Oranje Wit de zwakste linie was en na drie minuten was het raak. Mattias, die telkens beter in vorm komt, maakte dankbaar gebruik van een te korte terugspeelbal en rondde vanaf de achterlijn keurig af: 0-1. Daarna bleef het spel op en neer gaan. Meerkerk was beter maar speelde slordig en Oranje Wit kreeg een goede kans, maar de inzet belandde op de lat. Daarna was het weer Oranje wit dat voor dreiging zorgde, maar daar bleef het gelukkig bij. Meerkerk kwam vervolgens wat beter in de wedstrijd en kreeg voor rust twee enorme kansen om de score uit te breiden. Oog-in-oog met de keeper schoot Mattias over en voor leeg doel wist Rond vanaf een paar meter de bal op de lat te krijgen (Boetepot?) Ook een kopbal van Almer trof geen doel. Desalniettemin was er te weinig beweging voorin en werden over het hele veld te vaak verkeerde keuzes gemaakt. Ook de opbouw was niet altijd even goed. Rust 0-1.

Na rust ging Meerkerk door met aanvallen en hoewel het spel slordig bleef, kreeg Meerkerk via Jos een grote kans op de 0-2, maar helaas ging zijn inzet rakelings naast. Meerkerk vergat de wedstrijd te beslissen en bleef matig spelen. Gelukkig was de inzet wel aanwezig. Oranje Wit gokte op de counter, maar kon amper gevaarlijk worden. Eén keer werd de thuisploeg wel gevaarlijk nadat Frank een hoge bal verkeerd inschatte, maar de spits miste de bal volledig en zo bleef het 0-1. Na slordig balverlies door Coen en een in de ogen van de scheidsrechter overtreding van Rob, kreeg Oranje Wit een kwartier voor tijd een vrijetrap op een meter of 20 van de goal. Helaas voor Meerkerk veranderde Almer de bal van richting en was Mathijs kansloos: 1-1. De bekende voetbalwet trad hier maar weer eens in werking en zo leek Meerkerk geheel onnodig puntenverlies te gaan lijden. In de vorige wedstrijd heeft Meerkerk wel aangetoond over een Duitse mentaliteit te beschikken (wat wil je ook met über Duitsers Mattias en Rond in het team) door vlak voor tijd de winnende te maken. Ook nu bleef Meerkerk aanvallen om toch de drie punten mee te nemen naar Meerkerk. Helaas bleven grote kansen uit. Tot de slotminuut. Nadat Jesse en Mini Pluis al in het veld gekomen waren voor Rond en Coen en Rond langs de zijlijn zei er niet meer in te geloven dat hij nog ging vallen (Boetepot?) was het Jesse die een afgemeten voorzet van Mattias binnen kopte: 1-2. Een prachtige goal. De ontlading was groot en zo pakte Meerkerk toch weer 3 punten.

In de kleedkamer bleek dat koploper Asperen gelijkgespeeld had en Meerkerk daardoor de nieuwe koploper was. Tel daar de verjaardag van Nico bij op en het feest was compleet. Er werd nog gesproken over een lange plank op wielen, maar daar wil ik het verder bij laten aangezien de boetepot geactiveerd is. Meerkerk laat, ondanks dat het spel absoluut nog voor verbetering vatbaar is, zien dat het een echt team is en dat de sfeer en teamspirit uitstekend zijn.

Volgende week komt TEC 2 op bezoek. Aanvang 14.30 uur.

LV