Meerkerk verliest met opgeheven hoofd

IFC A1

... (penalty)
... (scrimmage)

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 13

26 oktober 2013 12:00

Karaahmet, B.

Vandaag stond de zware wedstrijd tegen de koploper IFC op het programma. In de eerste helft was het krachtsverschil vooral zichtbaar in het veldoverwicht voor IFC, Meerkerk kwam moeilijk onder de druk vandaan, maar gaf ook weinig tot niets weg. De mogelijkheden die er kwamen voor Meerkerk werden helaas niet genoeg uitgespeeld. Tot een een foutje van de keeper van IFC, die de snelheid van Jesse onderschatte waardoor hij in tweede instantie Jesse vastpakte in plaats van de bal. Voor iedereen van Meerkerkse zijde een duidelijke strafschop. De scheidsrechter besliste helaas anders. IFC schoot nog uit een mislukte voorzet op de paal en twee redelijke kopkansen werden erg matig ingekopt.

De tweede helft had Meerkerk had de wind tegen en de verwachting was dan ook dat IFC zijn kwalititeiten meer zou kunnen uitspelen. Tot de 62e minuut was er echter niets aan de hand voor Meerkerk. Dan volgde een uiterst ongelukkig moment dat achteraf beslissend bleek. De behendige rechtsbuiten kapte Levi uit waardoor hij al liggend de bal tegen de hand kreeg. De scheidsrechter kon niet anders dan een penalty geven die onberispelijk werd ingeschoten. Meerkerk moest toen wel meer vooruit gaan spelen, wat perfect in de kaart van IFC speelde. De kans op 1-1 kwam toch nog, de bal werd netjes teruggelegd door de prima ingevallen Niek waarna Joop een schietkans kreeg. Deze ging helaas voorlangs waarna IFC keurig de 0-2 uitcounterde. De wedstrijd was gespeeld. De 0-3 in de 98e minuur was alleen nog voor de statistieken.