KEIHARD MET Z'N ALLEN GEKNOKT VOOR DE OVERWINNING

... (e.d.)

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse F324

26 oktober 2013 10:30

Na de herindeling zijn Meerkerk's jongste pupillen gekoppeld aan 'grote' jongetjes. Op voorhand hebben de jongens van de F1 daarom natuurlijk ontzag voor de tegenstander, want ze zijn waarschijnlijk groter, sterker en sneller. Zo werkt dat in de hoofden van zes-/zevenjarigen.

Vandaar dat de wit rode Kozakken Boys uit Werkendam ogenschijnlijk alles mochten doen als de Werkendammertjes de bal hadden. Onze geelzwarte wolven hadden meer oog voor de grotere en handige tegenstanders dan de bal. Binnen 8 minuten stond het al 0-2 maar wie dacht dat de Meerkerkse wolven zich lieten slachten als makke schapen kwam bedrogen uit.

Het was aan onze keeper Jesse te danken dat de stand tot aan de rust hetzelfde bleef. Als een leeuw verdedigde onze grootste wolf zijn doel. Aan de andere kant wist Meerkerk een paar keer net niet te scoren. Het ontzag voor de Kozakken werd toen al minder.

Jesse had in een heldhaftige poging een bal tegen te houden deze keihard in zijn gezicht gekregen waaraan hij hoofdpijn overhield. Met een pilletje in de rust verscheen hij karaktervol weer tussen de palen. Meerkerk had in de rust ook een psychologisch pedagogisch pilletje toegediend gekregen waardoor het ontzag voor de tegenstanders in de 2e helft geheel verdwenen was. Wat waren alle Meerkerkertjes aan het beuken en eenmaal aan de bal goed aan het overspelen, acties maken en elkaar aan het helpen. Voor de eerste keer dit seizoen zagen we de hele F1 zó spelen als ze trainen. Met als resultaat een dichte verdediging (en verdedigen begint bij de aanvallers en gebeurt met z'n allen) en een Meerkerk dat speelde om te kunnen scoren. Het resultaat was een klinkende 4-2 overwinning na met 0-2 te hebben achtergestaan!

Hopelijk leert deze wedstrijd dat onze jongens grotere jongens echt niet eng hoeven te vinden, maar dat wij veel beter samen kunnen voetballen en beuken als we maar naar de bal kijken en niet naar de tegenstanders.

Jullie mogen best trots zijn op deze wedstrijd, net zoals de trainers, ouders, opa's en oma's en andere toeschouwers langs de lijn!

Henk Jan en Roger