Ruime overwinning Meerkerk 3

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

2 november 2013 14:30

Koreman, H.J.K.

Vandaag stond er weer eens een thuiswedstrijd op het programma voor Meerkerk 3. Tegenstander van vandaag was TEC 2. Doordat Asperen vorige week punten verspeelde startten we vandaag als koploper aan de wedstrijd. We begonnen de wedstrijd met de volgende 11 spelers. Matthijs, Frank, Almer, Koen, Rob, Mark R., Brian, Jos, Matthias, Mark S. en Rond.

Naast de eerste positie stond er vandaag voor Meerkerk ook een periodetitel op het spel. We waren dan echter wel afhankelijk van andere velden. Met deze wetenschap in het hoofd begonnen we gemotiveerd aan de wedstrijd. In de beginfase was het een beetje aftasten van beide kanten. Er vielen in deze periode weinig kansen te vernoemen, afgezien van wat speldenprikjes. De eerste grote kans was voor Meerkerk. Na een scrimmage in het strafschopgebied kwam de bal plots voor de voeten van Mark R. deze stond alleen voor de keeper, maar goed keeperswerk voorkwam de 1-0. We werden in deze fase van de wedstrijd dan ook gevaarlijker met nog een kans voor Rond, maar die zag de bal net aan de verkeerde kant van de paal belanden. Na ongeveer een half uur spelen was het wel raak. Brian stak goed door de as van het middenveld naar voren en kon Rond bereiken. Deze gaf een strakke lage voorzet die door Matthias makkelijk afgerond kon worden dacht men. Echter mistte hij de bal voor open doel. Hij had echter weer zijn Duitse geluk aan zijn zijde dat de bal via de tegenstander alsnog voor zijn voeten kwam. Ditmaal faalde Matthias niet en werd het 1-0. De voorsprong bleek echter van korte duur. Na een communicatiefout op de helft van TEC tussen Almer en Jos kon TEC er razendsnel met een counter uitkomen. Matthijs was kansloos op de inzet van de linkerspits en zo stond het weer 1-1. En dus bleek de heilige 0 Matthijs weer niet gegund. In het restant van de eerste helft was TEC nog een keer gevaarlijk met een schot wat net voorlangs ging.

In de rust werden we opgepept door Nico, die zei dat we niet gespannen moesten zijn voor een eventuele periodetitel. Tevens waren we het er met zijn alleen over eens dat er op het middenveld voor Brian en Jos veel ruimte lag om te voetballen. Vlak na rust maakten we hier enigszins gebruik van. Jos bereikte de volledig vrijstaande Brian ter hoogte van dug-out aan de zijlijn. Brian was van plan om een voorzet te geven, maar deze was net te scherp. We hadden wel het geluk dat de keeper van TEC een foutje maakte waardoor de bal ineens in het doel lag. Meerkerk kreeg vertrouwen en ging lekkerder voetballen. Dit resulteerde in het volgende doelpunt voor Meerkerk. Jos schoot vanaf 20 meter met een droge schuiver in de hoek de 3-1 binnen. Een kleine 10 minuten later was het weer raak. Na een hard schot op doel van Brian kwam de bal voor de voeten van Mark S. terecht. Met een lage voorzet over de grond kwam weer Matthias voor open doel te staan. Dit keer was het wel in één keer raak. Na een aantal wissels bij beide teams kon Brian 10 minuten voor tijd weer eens uithalen vanaf rand strafschopgebied. Ook hij trof doel met een schuiver in de hoek. Met een 5-1 stand verslapte we wat aan het einde van de wedstrijd. Wel was er nog een grote kans voor Cliff, maar die zag zijn schot gekeerd worden door de keeper. Het slotstuk van de wedstrijd was voor TEC. Zodat de wedstrijd in 5-2 eindigde.

De periodetitel werd niet gepakt, maar als het restant van de wedstrijd tegen Leerdam Sport niet verloren wordt is deze wel binnen. Volgende week spelen we tegen MVV, en hopen we dat we onze koppositie kunnen versterken.