Meerkerk 5 pakt eindelijk weer eens 3 punten

Mannen zaterdag, 5, 5e klasse 14

2 november 2013 14:30

K. Martins

We  moesten spelen tegen  de hekkensluiter ASWH 7. De laatste 3 wedstrijden waren niet zo goed verlopen.(1 punt uit 3 wedstrijden). De vraag luidde dan ook:kan Meerkerk 5 de slechte reeks een halt toe roepen en het antwoordt werd snel gegeven.Het  eerste doelpunt viel na 12 minuten toen hadden we al verschillende mogelijkheden om zeep geholpen. De doelpuntenmaker was Arie v/d Steldt  die een dieptepass van John Ooms goed afmaakte. Kort daarop had ASWH een goede mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen maar de vrije kop kans werd gemist. We draaiden de duimschroeven nog wat aan en dat resulteerde in 2 – 0 voorsprong van Vincent Brouwer op aangeven van Bart Bakhuizen (die in rust vervangen zou worden in verband met een rugblessure). De ingevallen Sebastiaan den Rooijen scoorde de 3 – 0 op aangeven van John Rietveld. De keeper van ASWH raakte hierbij geblesseerd aan zijn pink en moest  hierdoor  de strijd staken. In de rust vonden de nodige wissels plaats,want de reserves stonden ook te popelen om het strijdtoneel te bestreden. Vandaag hadden we 15 man tot onze beschikking. In het 1ste kwartier van 2de helft gebeurde er niet veel helaas viel wel Rick van Bruchem  al na 5 minuten al uit met hamstringblessure die vervangen werd door Nick den Braven. Na ongeveer 20 minuten spelen in de 2dehelft leverde Vincent Brouwer op rechts een goede voorzet af en die werd magistraal afgemaakt door Sebastiaan den Rooijen. De eindstand werd bepaald door Vincent Brouwer die er als de kippen bij zat nadat de keeper een afstandsschot van broer Thomas losliet. De 5 – 0 overwinning was een magere afspiegeling van de kansen verhouding (ongeveer 12 van onze kant en 4 voor ASWH). Mede door goed keeperswerk van Terry van Ooyen bleef de teller voor ASWH op nul staan en konden wij 3 punten bijschijven op ons conto.