STRIJDEND TEN ONDER

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse F324

2 november 2013 10:30

Ahmet Dekici

Na de klinkende overwinning van vorige week kwam vandaag Woudrichem F2 bij ons op bezoek. Enkele weken geleden gingen we in Woudrichem ten onder door gebrek aan inzet. Maar de inzet die afgelopen zaterdag geleverd is, voorspelt ook voor vandaag weer veel goeds. Het lijkt erop dat de jongentjes echte mannen beginnen te worden, want ook vandaag ontbrak het niet aan vechtlust.

Helaas was het begin niet sterk. Even was er ontzag voor de iets grotere tegenstander en werd er meer naar de tegenstander gekeken dan naar de bal. Hoewel ik de jongens wel kan begrijpen, want er liepen enkele dames in het veld, waar de jongens misschien liever naar keken dan naar de bal. Maar goed, de bal lag al na enkele minuten in ons doel. Daarna golfde de eerste helft op en neer met veel kansen van beide zijden. Door zeer goed keepend werk van onze Jesse, maar zeker ook van de tegenstander, werd er niet gescoord. Maar telkens werd er recht op de keeper geschoten, terwijl er best wat ruimte naast de keeper was. De ruststand had makkelijk 6-6 kunnen zijn, maar helaas gingen we met 0-1 de rust in.

In de rust zat iedereen netjes in de kleedkamer en werd er niet geklierd. Het was mooi om te zien dat iedereen nu echt met de wedstrijd bezig was. Ook de overtuiging was er dat we deze wedstrijd nog wel eens zouden kunnen winnen. Want er werd serieus had gewerkt en kansen gecreeërd. Negatieve uitlatingen werden onderling door de jongens gecorrigeerd en omgezet in een positieve beleving. Hoeze volwassen!!

In de tweede helft ging de wedstrijd wederom op en neer. Wel waren er minder kansen te melden. Helaas maakte Woudrichem 10 minuten voor tijd de 0-2. Dat het lastig zou worden om nog gelijk te maken was wel duidelijk. De vermoeidheid sloeg toe, want er was veel werk verzet. Het hoofd wilde nog wel maar de benen helaas niet meer. Net voor het einde werd het uiteindelijk 0-3.

Dit was een typisch geval van een geflatteerde uitslag. Heel goed voetballen, heel hard werken, veel kansen krijgen en dan toch verliezen. Tsja, dat is voetbal.

Iedereen kan bijzonder trots zijn hoe de jongens zich wekelijks ontwikkelen. En dan na afloop flink de balen er in hebben en chagrijnig zijn door het verlies, is een positief teken. Dat is de juiste mentaliteit. Verliezen is namelijk niet leuk.