Meerkerk 3 lijdt op bezoek bij Meteren puntverlies

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

9 november 2013 14:30

Fijter, H.A. de

Zaterdag stond de uitwedstrijd tegen MVV’58 op het programma. We begonnen de wedstrijd met de volgende 11 spelers: Matthijs, Koen, Almer, Leon, Richard, Brian, Jos, Matthias, Coen, Mark en Ron.

Meerkerk ging erg slordig van start en deze slordigheden leidden in de 15e minuut tot de 0-1. Matthijs bracht eerst nog goed redding tijdens een 1 op 1 situatie, maar 30 seconden later lag de bal alsnog in het net. Een speler van MVV kon na een onderschepping op het middenveld ongehinderd doorlopen en voor de 0-1 tekenen. Meerkerk kon hier weinig tegenin brengen en kwam slechts tot enkele halve kansen. Het was dan ook MVV’58 dat in de 30e minuut de ruststand op 0-2 bepaalde.

Meerkerk ging in de tweede helft op zoek naar een snelle aansluitingstreffer, en vond deze via de in de rust ingebrachte Jesse. Uit een voorzet van Jos kopte Jesse knap raak. De scheidsrechter negeerde hierbij de grensrechter ie de vlag voor buitenspel omhoog had gedaan. Even later leek Meerkerk ook op 2-2 te komen. Matthijs vond van dichtbij doel, maar opnieuw stond de grensrechter met de vlag omhoog. Na enig overleg besloot de scheidsrechter dit maal wel naar de grensrechter te luisteren. In de 75e minuut was de grensrechter kansloos toen Almer na mistasten van de keeper alsnog de 2-2 kon binnenkoppen. In het slot van de wedstrijd kregen beide partijen nog kansen op een doelpunt. Uiteindelijk konden beide partijen gezien het wedstrijdbeeld dus wel leven met een gelijkspel. Meerkerk blijft ondanks het puntverlies de ranglijst aanvoeren.

Volgende week moet deze positie worden verstevigd in de thuiswedstrijd tegen Lekvogels 2.

RS