ZEER GOEDE TWEEDE HELFT ZORGT VOOR OVERWINNING

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse F324

16 november 2013 10:30

Ahmet Dekici

Na de afgelasting van vorige week konden de jongens vandaag gelukkig weer de wei in. Uit speelden de boys gelijk tegen Sleeuwijk in een gelijk opgaande wedstrijd. Dus vandaag thuis moesten we gaan proberen de punten in huis te houden. En de grote vraag is of ze het goede spel van de afgelopen wedstrijden konden vast houden?!

Het begin was niet goed. Teveel afwachten, niet naar de bal toe, geen gebeuk, niet samen aanvallen en verdedigen. Vooral dat laatste was niet in orde. Terwijl er juist deze week hard getraind is op het samen verdedigen. De 0-1 voor Sleeuwijk was dan ook meer dan terecht. Maar door deze achterstand waren de boys wel wakker.  Enkele minuten later viel de 1-1. Het doelpunt kwam deze keer van de schoen van Sten van Hoogdalem. Een dik verdiende gelijkmaker, zeker voor Sten. Wekelijks staat hij zijn mannetjes, is niet bang voor de tegenstander. Dan is het maken van een doelpunt een mooie beloning voor zijn goede spel. Het spel ging in de eerste helft verder gelijk op, met kansjes aan beide kanten. Net voor de rust had Martijn de 2-1 kunnen maken, zij het niet dat hij met zijn chocoladebeen moest schieten. En dat valt niet mee, de bal ging dus helaas net naast.

In de rust kregen de boys er toch van langs door de trainer. Zeker omdat het begin gewoon toch weer te slap was en we terug moesten komen van een achterstand.
Zijn stemverheffen had positieve gevolgen voor de tweede helft.

De tweede helft begon iedereen scherp. Wessel nam achterin de verdedigende taken waar voor Jayden, die wissel stond. Goed om te merken dat ook Wessel samen met Cesco achterin de boel op slot hield. Dat geeft weer wat extra mogelijkheden. Uiteindelijk maakte Jens de 2-1 na een mooie actie van hem. In de eerste helft was  Jens ontzichtbaar. In de tweede helft totaal het omgekeerde. Jens was toen wel fel op de bal en zorgde zelf voor enkele goeie kansen. Deze voorsprong mochten we niet meer uit handen geven. Als extra slot op de deur kwam Jayden de verdediging assisteren. Dus Met Cesco, Jayden en Wessel achterin, weet je zeker, dan komt er niemand meer door heen. Op het middenveld werd er serieus gebeukt door Lars, Riley en Sten. Lars gaf met zijn harde traptechniek zelfs enkele mooie passes waardoor goeie kansen ontstonden.
En onze spits Daley had het gelukkig weer op zijn heupen. Hij stond al enkele weken droog en was door een akkefietje aan het eind van de eerste helft serieus ontstemd. Niets is mooier om dan je voeten te laten spreken.  Daley zorgde uiteindelijk voor de 3-1 en 4-1. En dat was tevens de eindstand.

Een dik verdiende overwinning van het collectief. Het was een genot om naar te kijken!!