WEER GEWONNEN

Kozakken Boys F2

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse F324

23 november 2013 10:00

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Kozakken Boys F2 op het programma. Thuis hadden we van ze gewonnen na een zeer indrukkende inhaalrace. Terugkomen van een 0-2 achterstand en dan met 4-2 winnen. Dat was één van de betere wedstrijden van deze F1. De mouwen opstropen en beuken was toen het motto.

Rond 10.00 uur begon de wedstrijd, welke gelijk op ging. Echt grote kansen waren er niet van beide kanten. Het gevecht vond met name plaats op het middenveld. Wel liet Daley zich enkele keer gelden door met zijn snelheid de weg naar het doel te vinden. Helaas leverde dit tot op dat moment geen doelpunt op. Gelukkig viel net voor de rust alsnog de 0-1 door een mooie goal van Daley. Dit was tevens de ruststand.

In de rust is er weining gezegd. De jongens waren rustig, de leider had hoge nood en de trainer was koffie halen. Misschien niet helemaal volgens het boekje, maar het resulteerde wel in een leuke tweede helft. Zo blijkt maar weer, dat onze jongens soms ook zonder tekst en uitleg zelf het initiatief nemen en weten wat ze moeten doen.

In de tweede helft scoorde Martijn in de 25e minuut de 0-2. Daarmee leek de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. De jongens van Kozakken Boys bleken niet bij machte deze achterstand meer om te buigen. Mede door wederom sterk verdedigen van Cesco en Jayden. Onze keeper had deze ochtend hierdoor weinig te doen.  De 0-3 scoorde Daley door een mooie assist van Sten, die ook nu weer sterk speelde. De 0-4 en 0-5 kwamen wederom bij Daley vandaan, die gelukkig de weg naar de goal weer weet te vinden. Na enkele weken minder gespeeld en weinig tot niet gesoord te hebben, is zijn vorm ook weer terug.

Zo langzamerhand begint dit team onverslaanbaar te worden. De F1 is in het rijke bezit van een goede keeper, een ijzersterk verdedigend duo, een hardwerkend middenveld en een makkelijk scorende snelle spits. Een mooie mix van voetballend talent en harde werkers die inmiddels vol van vertrouwen zijn doordat ze wekelijks hun wedstrijden winnen.

De boys verdienen weer een groot compliment en iedereen kan gerust trots zijn op hun prestaties!!