Meerkerk 3 pakt periodetitel!

Leerdam Sport'55 2

... (e.d.)
Leon Verweij (penalty)
Almer Kon (kopbal)
Assist: Jesse Peek
Jesse Peek (scrimmage)
Assist: Mark Reitsma

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

23 november 2013 14:30

Beek, F.M. v.d.

Afgelopen zaterdag speelde Meerkerk 3 het restant van de gestaakte wedstrijd tegen Leerdam Sport 2 van 21 september jongstleden (tussenstand 2-1). De spanning was groot, want de inzet was de 1e periodetitel van de 3e klasse F. We hervatten de eerste helft met Matthijs op doel, Frank, Almer, Koen en Richard in de verdediging. Het middenveld bestond uit Brian, Rond B. Matthias en Jos. Jesse en Mark S. vervulde de spitspositie. Na een rode kaart op 21 september moest Leerdam Sport de wedstrijd uitspelen met tien man. Meerkerk mistte Coen Janssen omdat die op 21 september officieel nog geschorst was. Rob Scharff ontbrak vanwege onduidelijke en duistere redenen. Mark R. en Leon namen plaats op de bank, daarnaast schoven Ruben Vijlbrief en Joop Friedeman na hun wedstrijd met de A1 aan om bij enige calamiteiten in te kunnen vallen. Waarvoor wij vanaf deze plek onze dank willen uitspreken.

De wedstrijd werd hervat met een vrije trap voor Meerkerk op de helft van Leerdam Sport. Deze werd door Jos bij de tweede paal neergelegd en uiteindelijk heerlijk binnen gekopt door Almer. Hij werd met zijn 7e goal van dit seizoen mede-topscoorder, die ouwe reus. Zo werd het advies van Nico om snel de derde goal te maken wel erg snel opgevolgd. Eén minuut na de aftrap van de Leerdammers volgde al snel de rust.

Ongewijzigd begonnen we aan de tweede helft. In eerste instantie werd Meerkerk door angstig te voetballen en achteruit te lopen sterk achteruit gedrongen door de 10 man van Leerdam Sport. Het resulteerde echter wel in een zee van ruimte wanneer er snel omgeschakeld werd. Dat deden we dan ook in de 55e minuut. Jesse werd in de diepte aangespeeld en die speelde op zijn beurt de volledig vrijstaande Mark S. aan. Deze wist na enige ruzie met de bal en verdedigers het speeltuig in de hoek te schuiven, 4-1. Nog steeds bleef Leerdam aandrukken op zoek naar een doelpunt. Echte uitgespeelde kansen kregen ze echter niet. Na een overtreding op Jesse mocht Meerkerk aanleggen voor een vrije trap langs de zijlijn. Jos trapte deze scherp voor bij de 1e paal en deze werd binnengekopt door Mark S. Die na zijn kopdebacle tegen Lekvogels de training serieus had aangepakt. Toen bleek het verzet van Leerdam redelijk gebroken. Na een slechte uittrap van de keeper bracht Jos Mark in stelling die na een goede actie de 6-1 en zijn raszuivere hattrick binnenschoot. In de 88e minuut werd het allemaal nog een stukje erger voor de Leerdammers. Mark Reitsma zette heel goed door op de linkerflank, passeerde twee man en gaf hard voor. Na een scrimmage voor het doel ging de bal er op miraculeuze wijze nog in, 7-1. Na het laatste fluitsignaal was de periodetitel binnen voor Meerkerk 3. Het bleef echter wel iets te kort onrustig in Meerkerk.

JL.