SV MEERKERK TREKT AAN HET KORTSTE EIND

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

30 november 2013 14:30

Koreman, H.J.K.

In een stevige maar faire wedstrijd trok Meerkerk aan het kortste eind. Hardinxveld dat meer kwaliteit aan boord had dan Meerkerk, wist in de slotfase van de wedstrijd de enige treffer te produceren, maar liet Meerkerk niet in rouw achter want daar was de gespeelde wedstrijd te positief voor geweest.

De ploeg speelde zoals het trainde afgelopen week, met veel bezieling en beleving. Kwalitatief zijn we teruggelopen door het leveren naar boven toe door blessures, maar de overgebleven jongens maken nu samen stapjes omhoog. Het voetbal kan altijd beter, maar er zit duidelijk groei in. Op deze manier is het een kwestie van tijd voor we weer punten binnen gaan halen.

De beginfase was voor Hardinxveld en het was aan Wilco den Tuinder te danken dat we niet op achterstand kwamen. Na een kwartier groeiden wij in de wedstrijd zonder tot grote kansen te komen behoudens vrije trappen die wij niet wisten te benutten. Hardinxveld had na deze fase weer het overwicht en wederom was het Wilco den Tuinder die met 2 katachtige reflexen kort achter elkaar de nul wist vast te houden.

Rust 0-0

Na de rust eenzelfde spelbeeld. Hardinxveld dat met name in de omschakeling goed hun spitsen wist te bereiken en daarna razendsnel en goed aansloot voor de counter. Door hun goede stugge verdedigen waren de omschakelmomenten er voor hen om het verschil te kunnen maken. Wilco, een bal van de doellijn door Rene van Genderen en één op de paal voorkwamen grotere schade. Thijs van Klij die ondanks niet helemaal fit te zijn de snelle en handige Lars Coerts goed bespeelde, zat 1 moment niet kort genoeg op zijn tegenstander. Dit moment bleek uiteindelijk dodelijk want na te eenvoudig te zijn uitgespeeld werd ook Rene van Genderen door Coerts voorbij gelopen op de achterlijn. Wilco den Tuinder gaf in zijn poging de scherpe voorzet te onderscheppen de bal onbedoeld aan aanvoerder Eelke Kraaijeveld die wel raad wist met dit buitenkansje. Zijn inzet van dichtbij was de op de doellijn staande aanvoerder Brian Vink te machtig. 1-0

Toen gebeurden er 2 dingen die de wedstrijd op dat moment hadden kunnen doen kantelen. Meerkerk wisselde 4 x, zette het tactisch anders neer en Hardinxveld ging daar niet goed mee om. De lat werd geraakt door Barry Boom en de bal werd uit schietkansen schuin voor de goal 3 x voorlangs geschoten door Brian Vink, Joop Friedeman en Guus Vreeswijk. Kopballen van Frank Schotman troffen ook geen doel en na veel extra tijd floot de goed leidende scheidsrechter voor het laatst.

Na een enerverende leuke pot voetbal sta je liever met een punt of meer onder de douche, teleurgesteld waren we uiteraard maar een positief gevoel overheerst. Het lijkt erop dat de groep de tikken verwerkt heeft en nu weer gaat doen waar het goed in is. Met alles wat we in ons hebben zullen wij komende week weer proberen te winnen, thuis op 't Hoog tegen Roda Boys Bommelerwaard 2. Aanvang 14:30 uur

RdH