AC MILAN-AJAX OP HERHALING IN MEERKERK

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse F324

14 december 2013 10:30

Jesse van der Wal

Vandaag de thuiswedstrijd tegen SVW Gorinchem. Die zou wel even gewonnen worden, werd geroepen, want SVW heeft niet één keer gewonnen in de competitie. Die opmerking werd direct de kop ingedrukt, want als je zo de wedstrijd ingaat, kan het wel eens slecht aflopen.

De start was uitstekend, binnen 2 minuten lag de bal al bij de tegenstander in het net door een goal van Jens. De rest van de eerste helft leek een kopie van de Championsleague wedstrijd Milan tegen Ajax. SVW voerde zijn verdedigende taken goed uit, met als hoofdrol hun keeper, die alle ballen er goed uit hield. Verder viel er over de eerste helft niets te vertellen, wel dat het spannend was, en dat kwam met name door de magere voorsprong.

In de tweede helft hetzelfde beeld, weer een snelle goal door Jens, 2-0 dus. Ook nu verdedigde SVW naar hartelust, maar nu kwamen ze er zo gaande wel goed uit met hun snelle spits. Maar goed, dan hebben wij Cesco nog, want hij is altijd net sneller dan de rest. Door een onoplettendheid achterin viel in de 28e minuut de 2-1. De spanning was terug in de wedstrijd.
Eigenlijk leek Meerkerk rijp voor de slacht. Het grote aantal supporters langs de lijn schreeuwden hun longen uit hun lijf om onze jongens over hun dip heen te helpen. Uiteindelijk resulteerde dat in een fraaie goal van Riley, die ondanks buikpijn, toch wilde spelen. En dat is de juiste mentaliteit, klasse Riley.
Het mooiste werd voor het laatst bewaard. Een prachtige solo van onze spits Daley met als eindresultaat een mooie sleepbeweging langs de keeper, wat uiteindelijk de 4-1 betekende. En dat was tevens de eindstand.

Een moeizaame overwinning, maar ook die tellen we mee. Het grote verschil is dat Ajax het niet gelukt is de muur te slechten en dat onze jongens ook hebben geknokt, maar wel een positief resultaat hebben geboekt. Gefeliciteerd mannen, we kunnen wederom trots zijn!!