SV MEERKERK 2 STAAT OP DE JUISTE KLASSERING

Tricht 2

Elmar Monfrooij (intikker)
... (e.d.)
Arie van Genderen (vrije trap)

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

1 februari 2014 14:30

Velthoven, L.M.M. van

De conclusie na de verliespartij van gisteren mag worden getrokken. De tegendoelpunten vallen al geruime tijd als rijpe appelen van de boom en dat is geen toeval meer te noemen.

Over het algemeen ontbeert het de groep niet aan inzet integendeel. Individueel is het verdedigende nivo momenteel niet toereikend genoeg. Men verdedigt over het algemeen op afstand, niet kort en fel genoeg. De wil om het duel te willen winnen is onvoldoende, vooruitverdedigen, durven, lef tonen, betrouwbaar zijn, elkaar vertrouwen, simpel spelen, positief blijven, geen twijfel in daden en duels, het is allemaal ondermaats. Hard maar reëel.

Op de training komen al deze facetten wél tot uiting, de vraag is dus waarom niet op zaterdag? En het antwoord kan dan alleen maar op het mentale vlak worden gezocht.

Angst, twijfel, niet betrouwbaar zijn, elkaar niet vertrouwen, achteruit lopen in plaats van vooruit, negatieve coaching, het kwam allemaal tot uiting gisterenmiddag. Met als resultaat nul punten tegen een directe concurrent voor degradatie.

Dat is wat we verworden zijn: een degradatiekandidaat en als we zo doorgaan vliegen we eruit. Stof genoeg voor mijzelf om hier vraagtekens bij te plaatsen. Bij mijzelf welteverstaan en dus niet bij anderen. Ik wil geen excuses zoeken, maar een verhaal maken. Mensen met excuses zijn verliezers. We hebben behoefte aan spelers die een verhaal willen maken. En een verhaal maak je zelf. Zo niet, dan zoek je waarschijnlijk een excuus bij een ander.

David Versluis, ik heb van je genoten gisterenmiddag. Hopelijk mogen we bij de senioren ook nog van je genieten.

RdH