Meerkerk 3 wint topper!!

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

8 maart 2014 14:30

Gerritsen, C.J.

Vandaag stond de "kraker" op het programma in 3e klasse F. De nummer 1 tegen de nummer 2. Voor de wedstrijd was het verschil twee punten in het voordeel van Sv Meerkerk.

In de heenwedstrijd had Sv Meerkerk, in twee delen i.v.m. dubbele beenbreuk Eddie, flink uitgehaald tegen de Leerdammers door met maar liefst 7-1 te winnen. Vandaag zou het niet zo makkelijk gaan was de algemene tendens. Het weer liet zich dit weekend in ieder geval van zijn beste kant zien.

De aftrap was om half 3 en werd gespeeld op veld 2. Eigenlijk zou het de benaming van "veld" niet eens mogen dragen. De koeien zouden er nog niet op willen grazen. Zelden zo'n erbarmelijk veld gezien.

Sv Meerkerk begon goed en scherp aan de wedstrijd. Zonder echt grote kansen te creëren had het de controle over de wedstrijd. Eigenlijk kwam Sv Meerkerk in de 1e helft maar 1 keer in de problemen. Dat was toen Rob een voorzet van Leerdam Sport bijna promoveerde tot doelpunt maar gelukkig belandde zijn inzet op de paal. Nadat Meerkerk al een keer gevaarlijk was geweest uit een spelhervatting kreeg het vlak voor rust nog een corner. Het beproefde recept was wederom succesvol. Jos nam de corner en Almer kopte op doel. De keeper promoveerde de bal tot doelpunt! Meerkerk pakte de 1-0 voorsprong en ging hier ook mee rusten.

In de 1e helft was er nog één opvallend moment toen Almer een diepe bal wilde geven op Jesse. Het bleef bij proberen want Almer mistte compleet de bal. Hij verklaarde zelf dat dit aan het veld lag, op de bank dacht men dat het lag aan een gebrekkige techniek:-)

Na de rust bleef Meerkerk vanuit de organisatie spelen. Dit leidde tot een aantal kansen voor Jesse. Uit 1 van deze kansen maakte hij de 2-0 na een goede actie. Niet lang daarna won Jos een sprintduel(!!), speelde de bal door de tegenstander zijn benen maar schoot voorlangs. Het volgende doelpunt kon niet uitblijven. Uit een goede voorzet van Coen(!!) en het doorkoppen van Jesse viel de bal pardoes voor de voeten van rasduitser Matthias. Hij rondde beheerst af en zorgde voor de 3-0. Een riante voorsprong. Jos en Coen werden gewisseld voor Mark en Ron. Leerdam Sport kwam in de 2e helft niet verder als een schot op de lat. Vlak voor tijd had Mark nog een mogelijkheid om de score nog wat op te hogen. Hij besloot echter voor eigen kans te gaan in plaats van de bal af te leggen op Benjamin of Matthias. Die stonden beide in kansrijke positie. Uiteindelijk kwam Meerkerk niet meer in de problemen. Door deze overwinning staat het nu 5 punten voor op Leerdam Sport!

Er volgen nog 6 finales. Dit mag niet meer uit handen worden gegeven. Er zijn vast nog meer cliches maar we hebben uitstekende zaken gedaan! Volgende week thuis tegen Heicop.

RB13