VERLOREN DOOR MINDERE TWEEDE HELFT

Groot Ammers F2

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 19

1 februari 2014 9:45

Vandaag de wedstrijd uit tegen Groot Ammers F2. Ondanks de vele regen ging de wedstrijd toch door. Na de fikse nederlaag van vorige week, waren we benieuwd hoe de jongens hier mee om zouden gaan. Wederom angstig en bang voor de tegenstander?

Meerkerk begon sterk aan de wedstrijd.  Er werd goed samengespeeld en gezamenlijk aangevallen en samen verdedigd. Desondanks kwamen we toch met 1-0 achter in de 10e minuut. Meerkerk herpakte zich goed en Jens scoorde in de 15e minuut de gelijkmaker. Direct daarna scoorde Daley de 1-2 na een prima assist van Sten. De voorsprong was verdiend, zeker gezien het aantal kansen wat wij kregen. Daley speelde fantastisch voorin, alleen bij de afwerking op goal ging het helaas mis.  Net voor de rust scoorde Groot Ammers de 2-2. Dat was tevens de ruststand.

In de tweede helft een geheel ander Meerkerk. We kwamen nog wel op voorsprong, door een goal van Daley, die na een schop geblesseerd bleef liggen. Gelukkig kon hij de wedstrijd wel hervatten. Daarna zakte het spel naar een bedenkelijk niveau. Het samen verdedigen werd steevast vergeten. In een heel korte tijd werd de wedstrijd weggeven. Binnen 3 minuten scoorde Groot Ammers maar liefst 3x. Stand op dat moment dus 5-3.
Onze jongens konden het tij niet meer keren. Groot Ammers scoorde nog 1x.
De 6-3 was tevens de eindstand.

Jammer dat onze jongens de zeer goede eerste helft niet konden doortrekken in de tweede helft. Het voetbal was in ieder geval vele malen beter dan de week ervoor.
Dat is dus hoopgevend.

Volgende week Woudrichem uit. Lekker vroeg op. De F1 speelt dan om 08.30 uur.

HJ