Kampioen met verlies naar huis

Peursum E1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 13

19 april 2014 10:30

Rene Dekker

De competitie gaat richting het einde en de belangrijkste plek is inmiddels vergeven. Peursum E1 is kampioen en dat was uitgerekend de ploeg die we vandaag mochten ontvangen op 't Hoog. Wij spelen nog drie thuiswedstrijden en dit was de eerste van de drie. Kampioen of niet, vooraf werd er afgesproken dat de punten op 't Hoog zouden blijven en we waren dus benieuwd of deze afspraak werd nagekomen. We hadden al drie keer tegen Peursum gespeeld dit seizoen en we wisten ongeveer wat we konden verwachten. Een fysiek sterke ploeg die vooral speelt op de counter en veelvuldig gebruikt maakt van de lange bal. Wij moeten vooral niet meegaan in dat spelletje en lekker ons eigen spel proberen te spelen.

We begonnen erg scherp aan de wedstrijd en dat is meestal een goed voorteken. Al na twee minuten scoorde Bart de 1-0 na een mooie actie en goed schot. Even later was het Yannick met de 2-0 na een goede kapbeweging en rustige afronding. Gaan we weer uithalen vandaag? Helaas voor ons liet Peursum dat niet toe. Het spel werd steeds fysieker en er werden hier en daar wat tikkies uitgedeeld. Toch bleven wij goed voetballen in die eerste helft. Eigenlijk was Peursum nergens. De lange bal werd achterin steeds prima verwerkt en kansen bleven hierdoor uit. Wij kregen er wel een aantal. Bryan schoot onder andere op de lat, Luuk schoot van ver bijna binnen, Daan maakte zijn gewelde rush bijna af met een goal en Sam kreeg een grote kans uit een corner. Gescoord werd er niet meer voor rust en de ruststand was dus 2-0.

De tweede helft op dezelfde voet verder. Al kwamen we steeds moeilijker aan voetballen toe. Kwam ook door de tegenstander, die lieten niet veel toe. Toch kregen zij ook in de tweede helft geen kansen, Rowan heeft eigenlijk geen echte reddingen hoeven maken. Wij kregen nog wel kansen. Sam was de keeper al voorbij, maar vergat zijn goede actie te bekronen met een doelpunt. Sam kreeg nog een goede kans, na een mooie combinatie met Bart, maar door de verdediger werd het onmogelijk om af te ronden. Daan werd even voor tijd uit de wedstrijd geschopt, daar is wel iets voor nodig. Echt sportief was het niet wat Peursum liet zien, maar dan is het extra lekker als de scheids voor het einde blaast en dat je weet dat je gewonnen hebt. Na de wedstrijd werd de 3e helft cheque van de club van 100 verzilverd. Allemaal een frietje met wat drinken erbij, dat smaakt toch extra lekker na een overwinning!