Meerkerk 3 blijft maar winnen!

HSSC'61 3

Benjamin Baars (intikker)
Assist: Jos Looman
Assist: Coen Janssen
Assist: Coen Janssen

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

15 maart 2014 12:30

Gisteren stond de derby tegen HSSC'61, beter bekend als Heicop, op het programma. Na de belangrijke overwinning van vorige week op Leerdam Sport komt de zegetocht op de platte kar steeds dichterbij. Echter in Heicop eerder dit jaar namen we de punten pas in de laatste minuten terug naar t’ Hoog. Dit en het feit dat zelfs Ajax thuis punten verloor tegen Cambuur maakte dat de spanning bij Nico deze week toch weer opliep.

Na het innen van de openstaande boetepotjes en de bespreking van Nico begonnen we onder leiding van Cor Bot aan de wedstrijd. We konden vandaag niet beschikken over Jesse en de geblesseerde Mark en Eddie maar we hadden versterking in de personen van Ferry en Chris.

Het was gelijk duidelijk dat Heicop naar Meerkerk was gekomen om te verdedigen en te ontregelen. Meerkerk nam het initiatief en speelde voornamelijk op de helft van de tegenstander. De intentie was er om te voetballen en dit lukte eerste helft ook redelijk. De verdediging stond zoals elke week weer als een huis en de opbouw ging goed. Frank maakte op rechts goed gebruik van de ruimte en kwam veelvuldig mee naar voren. Het overwicht kon echter niet direct omgezet worden in doelpunten, Frank had een mooie voorzet op Benjamin maar die stuitte op de keeper, Coen had een paar keer ruzie met de bal voor de goal en de vele corners werden niet benut. Brian en Jos trokken het spel in de loop van de eerste helft meer naar zich toe. Het was Jos die met een mooie steekbal Benjamin een op een met de keeper zette, Benjamin omspeelde de keeper en kon simpel binnen tikken.

De tweede helft was van een veel minder niveau. Meerkerk speelde rommelig, Heicop speelde hard en we kwamen niet meer aan voetballen toe. Meerkerk kreeg weinig kansen en Heicop bleef vechten voor een goal. Het bleef lang 1-0 en de Heicoppers kregen bijna waar ze op hoopten. Gelukkig werden de kansen gemist en maakte Brian, na een goede voorzet van Coen, aan de hoop van Heicop een einde. Het verzet van Heicop was gebroken en Coen stelde Benjamin in staat om zijn 2e binnen te koppen waarna Cor het wel genoeg vond. Leon, Ron en Mark R vielen alle drie goed in. Mark S, Eddie en Richard ondersteunden hun teamgenoten vanaf de bank.

Ook na afloop lieten we zien een hecht en gezellig collectief te zijn waarin iedereen onmisbaar is. Bijna iedereen bleef hangen voor de nabeschouwing en een biertje. Mark R, Ron en Richard schoten ook nog andere elftallen te hulp, hulde! Ook s’avonds leverde het 3e een belangrijke bijdrage aan de feestvreugde op t’ Hoog. Coen bleek het lang verloren buitenechtelijke kind van Matti Boegatti te zijn en hij zong absoluut niet minder dan zijn vader.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Oranje Wit op het programma en kunnen we weer verdere stappen zetten richting het kampioenschap. Want 7 punten voor op de nummer 2 met nog 5 wedstrijden te spelen, dat mag je natuurlijk nooit meer weggeven.

BB