Meerkerk boekt zevende zege op rij

Oranje Wit 5

Benjamin Baars (intikker)
Jesse Peek (kopbal)
Assist: Jos Looman
Ron Bassa (schot)
... (vrije trap)

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

22 maart 2014 12:30

Zijl, M. van

Met nog 5 wedstrijden voor de boeg en als trotse koploper mocht Meerkerk 3 vandaag aantreden tegen Oranje Wit 5. De laatste 3 onderlinge ontmoetingen eindigden telkens in een overwinning met het kleinst mogelijke verschil,  een eenvoudige opgave zou dus het zeker niet worden. De selectie is vrijwel volledig fit, alleen Mark en Eddie bevinden zich nog in de spreekwoordelijke lappenmand.

Om 12.30 werd op veld B afgetrapt  onder leiding van de excentrieke scheidsrechter Van Zijl, een man die zeker geen anonieme rol zou spelen in de wedstrijd. Oranje Wit startte sterk aan de wedstrijd, zette veel druk naar voren en won vrijwel alle duels gesterkt door de wind in de rug. De eerste doelpogingen waren dan ook van de gasten, maar deze gingen over of naast of waren een prooi voor keeper Mathijs. Pas na een kwartier richtte Meerkerk zich op en met een prima aanval was het meteen raak. Captain Pluis stuurde Matthias met een steekbal weg en die bediende Benjamin die eenvoudig de openingstreffer kon aantekenen. Op dat moment niet verdiend, maar het was wel het startsein voor een betere fase van Meerkerk. Daarbij kwam dat Oranje Wit zich meer en meer ging ergeren aan de scheidsrechter. Meerkerk ging hier beter mee om en maakte 10 minuten later zelfs 2-0. Een voorzet op maat van Jos bereikte Jesse die de bal prima binnen kopte. Oranje Wit kreeg vervolgens een aantal corners en één ervan leek tot de aansluitingstreffer te leiden, ware het niet dat Mathijs de bal knap uit de kruising plukte en de rebound werd gemist. Linksback Cliff vond het genoeg geweest en besloot zelf op avontuur te gaan. Hij zette zelf een aanval op en na een paar combinaties kreeg hij zelf de bal weer voor zijn voeten. Met een bekeken diagonale schuiver tekende hij met zijn eerste doelpunt van het seizoen voor de 3-0. Even koelbloedig als de afronding was zijn juichen. Helaas geen uitbundige taferelen zoals zijn held Cristiano Ronaldo, iets waar zijn medespelers toch stiekem op hadden gehoopt danwel gerekend. De koek was nog niet op in de eerste helft en de vandaag als rechtshalf geposteerde Rond stopte al zijn frustratie over zijn halfjaardurende doelpuntendroogte in één schot en schoot kiezelhard binnen: 4-0.

Aan de tweede helft hoeven weinig woorden vuilgemaakt te worden. Het niveau zakte naar een bedenkelijk niveau en beide ploegen wisten één keer tot scoren te komen. Brian trof doel met een mooi afstandsschot, waar hij donderdag al even op getraind had. 10 minuten voor tijd redden de gasten de eer met een vrije trap die door niemand werd aangeraakt en bij de tweede paal binnenviel. De verdiende zege kwam niet in gevaar, maar het verval in de tweede helft was (te) groot. Desondanks heeft Meerkerk 3 thuis nog geen punten verspeeld en met nog 4 wedstrijden voor de boeg ziet het er goed uit. De voorsprong op de concurrentie is liefst 7 punten , dat mag je dan ook nooit meer uit handen geven. Volgende week zaterdag is Meerkerk 3 vrij, over 2 weken staat TEC-uit op het programma.

FK