Meerkerk 3 sluit seizoen af met ruime overwinning!

Asperen 2

Chris Herwig (schot)
Matthijs Visser (intikker)
Assist: Mark Reitsma
Benjamin Baars (intikker)
Assist: Rob Scharff

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse F

3 mei 2014 12:30

Schmidt, J.

SV Meerkerk 3 wint ook de laatste wedstrijd van het seizoen tegen de nummer 2 Asperen met 5-1.

Voor Meerkerk was het deze week weer puzzelen om genoeg mensen op de been te krijgen voor de laatste wedstrijd. Joeri (B1) was bereid om bij ons te komen keepen. (Joeri nogmaals bedankt) en Richard en Frank waren geblesseerd, maar namen toch plaats op de bank. We gingen van start met de volgende 11:

Joeri – Ron, Almer, Leon, Rob – Mark, Brian, Mathijs, Coen – Benjamin, Chris.
Wissels: Jos – Richard – Frank

Voor Meerkerk stond er toch nog wat op het spel. Bij winst was namelijk de laatste periode ook voor ons. Meerkerk begon goed en gecontroleerd aan de wedstrijd. De eerste grote kansen waren voor Mark. Die vaak van buiten naar binnen kwam en zo een paar keer alleen voor de keeper kwam, dit leverde echter geen goals op. Toch kwam Meerkerk verdiend op voorsprong in de 1e helft, na 25 minuten was het Chris die sterk en knap weg draaide van zijn man en de 1-0 scoort. Meerkerk bleef geconcentreerd voetballen alleen bleven de doelpunten uit. Ook Asperen liet nog wat van zich zien een schot van afstand werd echter goed uit de hoek getikt door onze keeper Joeri.

Kort na rust werd Coen vervangen door Jos. In de 55e minuut verdubbelde Meerkerk de score naar 2-0. Een lange bal waar Asperen en hun grensrechter dachten aan buitenspel liet de goed fluitende scheidsrechter doorspelen en konden Benjamin en Mathijs samen alleen op de keeper af. Benjamin was niet zelfzuchtig en speelde de bal breed op Mathijs die zo makkelijk de 2-0 kon binnen tikken. Nog geen 5 minuten later maakte Benjamin na een lange solo de 3-0 en was de wedstrijd toch wel beslist. Meerkerk bleef druk vooruit zetten om de score nog groter te maken. Het was dan ook Rob die een assist gaf op Benjamin en die maakte de 4-0 en
zijn 2e van de middag. Ook de 5-0 begon bij Rob. Rob stoomde op naar voren en met een wat miraculeuze lob dacht de verdediger van Asperen te kunnen terug koppen op zijn keeper echter doorzag Mathijs dat goed en maakt zo de 5-0 van de middag. Jammer genoeg hield Meerkerk vandaag niet opnieuw de 0. Doordat een communicatie fout in de verdediging pakte niemand de spits van Asperen op en deze schoot goed binnen. Joeri was kansloos en de 5-1 stond op het scorebord. Dit was ook het echte grote wapenfeit van de wedstrijd waardoor Meerkerk ook zijn laatste wedstrijd met 5-1 won en weer een periode pakte.

SV Meerkerk 3 bedankt iedereen die ons gesupporterd heeft en de spelers die ons helpen geholpen bij sommige wedstrijden. SV Meerkerk 3 is dit seizoen kampioen geworden en volgend seizoen voor de 1e keer in de historie te bewonderen in de 2e klasse. SV Meerkerk 3 is dit seizoen in verschillende opzichten erg gegroeid. De teamspirit, maar ook het voetbal is in de loop van het seizoen verbeterd en dat is ook de verdienste aan onze trainer Nico. Nico ook bedankt voor dit seizoen.

Tot slot willen iedereen een fijne vakantie wensen. En zien jullie graag volgend seizoen weer in de 2e klasse.

CR
(Cliff Richard)