Roda Boys/Bom. B1 - SV Meerkerk JO17-1

Assist: Sander Slomp

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse B24

8 maart 2014 11:30

Vandaag stond er voor ons een uitwedstrijd te wachten in Aalst tegen Roda Boys, zij spelen voor de bovenste plekken van de competitie terwijl wij de nummer laatst zijn. Om 9.45 moesten we op het voetbalveld zijn voor de gebruikelijke bespreking en rond de klok van tien uur vertrokken we twaalf spelers richting Aalst.

Met een geblesseerde Rick, een geschorste Daan, zieke Martijn en Peter en nog twee spelers(Luuk en Lennart) omdat zij bij een vervolgschool gingen kijken, hou je nog maar een stuk of tien spelers over en daarom hebben wij onze leeftijdsgenoten van de A, Justin en Sander, meegenomen en uit de C Patrick. Nogmaals bedankt.

De wedstrijd

Wij trapte af en speelde ons eigen spelletje wat al vroeg in de wedstrijd een grote kans opleverde van Jesse maar de keeper van Roda pakte deze bal goed en werkte het schot tot een hoekschop. Als je verder gaat kijken naar de eerste helft zag je een helft die nog nooit zo goed ging want we gingen met 0-0 de kleedkamer in. Het speelbeeld van de eerste helft was dat het hele veld werd benut dus er ontstonden kansen voor Meerkerk en Roda Boys. Dit leidde soms tot onrust maar hele grote kansen kwamen hier niet uit, soms alleen een hoekschop. Het stond vandaag bij Meerkerk erg goed.

In de rust werd ons verteld dat we meer rust moesten bewaren en nog meer de bal het werk laten doen en dat er meer benut moet worden van het middenveld. Verder geen wissels van Meerkerk in de rust.

We pakte de tweede helft weer goed op en het spelbeeld van de eerste helft ging eigenlijk door totdat de scheids de bal op de stip lag omdat Joris een duel had met zijn tegenstander en door een per ongelukken stap op de enkel van de tegenstander ging staan en daardoor viel.  Penalty werd benut 1-0 voor Roda. We gingen er voor. Na twee kansen via Sander kregen we een hoekschop. Rene onze laatste man omdat Daan was geschorst ging naar voren en kopte heel keurig de bal in het doel waardoor de stand weer gelijk werd. We besloten om zo door te gaan en een goed resultaat proberen neer te zetten maar omdat de scheidsrechter de bal weer op de stip legde, wat niet moest omdat de overtreding buiten de zestien meter was. Dezelfde speler lag de bal neer en schoot. Maar Joeri dook in de hoek, keerde de bal en dit werd een hoekschop, het bleef dus 1-1 staan. De scheidsrechter gaf aan dat we nog 13 minuten moesten voetballen en vijf minuten voor tijd glipte een speler van Roda door de verdediging en schoot in de goal. 2-1 en niet veel daarna viel ook de 3-1.

Wij zelf hebben vandaag goed gevoetbald en tegen een top ploeg in de competitie mogen wij niet klagen met dit goede spel dat het 3-1 werd.

Volgende week moeten wij thuis tegen Peursum.