MINDERE WEDSTRIJD F1 RESULTEERT IN VERLIES

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 19

1 maart 2014 10:30

Wim Mulckhuijse

Vandaag de thuiswedstrijd tegen Kozakken Boys F2. Met een vrijwel fitte selectie, Myron is helaas nog steeds niet fit, en een stralend zonnetje, zou vandaag wel eens de eerste overwinning geboekt kunnen worden. Tenslotte hebben wij van De Boys inmiddels tweemaal gewonnen.

Met veel plubliek langs de lijn begonnen De Boys scherp aan de wedstrijd. Het leek Red Bull Salzburg wel. Onze jongens kwamen niet onder de druk vandaan. Dit resulteerde dan ook al snel in de 0-1. Daarna vocht Meerkerk zich terug in de wedstrijd. In de 10e en 13e minuut stonden we ineens voor door 2 fraaie goals van onze topscorer Daley.
Helaas scoorden De Boys kort daarna de gelijkmaker. Dit was tevens de ruststand.

In de rust probeerde de trainer duidelijk te maken dat we meer de bal moesten proberen af te pakken, in plaats van alleen maar mee lopen en van de bal weglopen. Wat in de eerste helft regelmatig gebeurde.

In de tweede helft eigenlijk het zelfde spelbeeld. Lange tijd bleef het gelijk, maar binnen 2 minuten scoorden De Boys tweemaal. De concentratie zakte ver weg, mee verdedigen was er al helemaal niet meer bij. En proberen een bal af te pakken, lukte ook niet meer. Zelfs de bal wegschieten uit de verdediging ging moeizaam. De bal werd geaaid in plaats van weggeramd.
Positief was wel dat in de laatste 5 minuten Meerkerk toch nog sterk aandrong. Helaas lukt het niet om te scoren. Goed om te zien dat ondanks de achterstand, toch nog even de mouwen werden opgestroopt.
Verder was dit duidelijke één van de mindere wedstrijden van onze F1. De eindstand bleef uiteindelijk 4-2.

Jammer van dit verlies, vooraf hadden we toch een zeer positief gevoel. Zeker ook nadat er van de week heel goed getraind was. Maar helaas is het niet gelukt de eerste punten te pakken.

Als we zo goed blijven trainen, dan komen de punten vanzelf. Dat kan niet uitblijven.

Komende zaterdag een vroegertje in Woudrichem. Dan spelen onze jongens om 08.30 uur. Ondanks het vroege tijdstip, toch de vraag onze jongens te komen aanmoedigen.

Henk-Jan