Eindelijk!

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 13

15 maart 2014 9:00

Rene Dekker

Vandaag was de belangrijke wedstrijd tegen koploper Schelluinen E1. De verhoudingen in de competitie zijn wat scheef, aangezien Schelluinen vandaag al zijn 6e wedstrijd speelde en voor ons was dit pas de derde wedstrijd. Met nog maar 0 punten staan we onderaan, vandaag moest er dus gewonnen worden.

Dat het geen makkelijke wedstrijd zou worden wisten we, uit hadden we 4-0 verloren. Toen moesten we het nog wel doen zonder Luuk, dus vandaag zouden we anders voor de dag komen. Het goede spel van vorige week moest doorgezet worden en dan moet het goedkomen.

Na een heerlijke week met lekker lenteweer, voelde het vandaag wat herfstachtig aan. Veel wind en met die wind in de rug begonnen we aan de eerste helft. Omdat we wind mee hadden werd vandaag eerder gekozen voor de lange uittrap van Rowan op de snelle Bart. We hadden het betere van het spel en Schelluinen kwam maar amper in het stuk voor. Wij kregen veel kansen maar we moesten wachten tot de 10e minuut voor de eerste goal. Een mooi schot van Boyd bezorgde ons de verdiende voorsprong.

Schelluinen werd alleen gevaarlijk uit de counter na balverlies van ons. Hun keeper had moeite met de wind en daardoor kwam Schelluinen niet goed onder de druk uit. Hierdoor kregen we weer goede kansen, een schot van Bart werd nog goed gered door de keeper, maar de bal viel voor de voeten van Sam. Sam haalde uit, raakte de bal niet perfect, maar goed genoeg om de keeper te passeren 2-0! De tegenstander raakte een beetje gefrustreerd en wij gingen door. Bart kwam één op één met de keeper, schoot tegen de keeper, de bal kaatste terug tegen zijn hoofd en met geluk viel de bal in het doel. 3-0. Hierna kreeg Schelluinen de grootste kans, maar de spits kapte gelukkig voor ons één keer te veel waardoor de verdediging kon herstellen. Net voor rust werd de voorsprong uitgebreid. Luuk dribbelde over de middenlijn en bereikte Bart en hij maakte de 4-0.

Rusten met een 4-0 voorsprong, ook wel eens lekker. Toch waren de jongens zich ervan bewust dat het met wind tegen nog moeilijk kon worden. Zeker als je zelf een stapje minder zou doen. Gelukkig bleef iedereen keihard werken. Het voetbal werd wel iets minder, maar we gaven nog steeds niet heel veel weg. Schelluinen was wel een stuk gevaarlijker dan tijdens de eerste helft, maar Rowan had een paar goede reddingen. Toch viel na 12 minuten in de tweede helft de 4-1.

Wij kregen ook weer mogelijkheden, maar de bal wilde niet binnenvallen. Schelluinen scoorde ook niet meer, eindstand dus 4-1.

Eindelijk de eerste drie punten deze competitie. Volgende week de volgende drie graag.