WEER NIET GEWONNEN

... (e.d.)

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 19

15 maart 2014 9:30

De uitwedstrijd tegen de koploper Haaften F1. Thuis hadden onze jongens met 1-13 verloren, dus hadden we wat recht te zetten. Onze keeper Jesse was geblesseerd aan zijn duim, dus Martijn stond de eerste helft op doel. En Jesse stond als verdediger in het veld. Onze verdediger Cesco had te kennen gegeven graag een keer in de spits te willen voetballen. Dus een andere opstelling dan normaal. Zouden we hiermee Haaften zand in de ogen hebben gestrooid?

De eerste helft ging gelijk op. Van beide kanten niet veel kansen. Tot de 7e minuut. Helaas een eigen doelpunt van onze zijde. De 2-0 en 3-0 vielen kort daarop. We kregen de bal niet uit onze verdediging, dus het was wachten op meer doelpunten.  Ook de 4-0 was helaas een eigen doelpunt. Met een stand van 5-0 achter gingen we de rust in.

Martijn was er als keeper even klaar mee. Gelukkig wilde Lars de tweede helft op doel staan. Het was in ieder geval goed om te merken dat de schuld van de achterstand niet bij de keeper werd gezocht. Dit was in het verleden wel eens anders. Dit vriendenteam is daarin sterk gegroeid. Elkaar steunen is wat ze nu doen. Mooi mannen!

In de tweede helft dus Lars op de goal. Met zijn verre uittrappen was het gevaar voor onze doel in ieder geval minder dan in de eerste helft.  Dit resulteerde dus ook in minder tegengoals dan in de eerste helft. Het duurde tot de 33e minuut voordat de 6-0 viel. Kort daarna een zeer fraaie treffer van onze Jesse die dus ook blijkt te kunnen scoren, naast heel goed te kunnen keepen. Nog in diezelfde minuut de 7-1.  Dit was tevens de eindstand.

Grappig om te zien dat onze gelegenheidsspits Cesco zeker in de tweede helft vaker de helpende hand bood in de verdediging dan op zoek te zijn naar een goal. Dit typeert de teamgeest. Dan liever helpen om te verdedigen dan alleen maar op zoek naar eigen succes in de spits. Overigens niet om anderen te kort te doen. Want Jens speelde weer heel sterk, Wessel maakte veel meters op het middenveld, net als Riley en Martijn. Daley met zijn snelheid maakte het de verdediging van Haaften nogal eens lastig. Terwijl Jayden en Jesse achterin, ondanks de nederlaag, heel goed werk verrichtten.
En niet te vergeten Lars, die fantastisch stond te keepen.

Al met al, het was niet goed, maar zeker ook niet slecht. Haaften blijkt gewoon een maatje te groot te zijn. Zoveel is duidelijk.

Zaterdag nieuwe ronde, nieuwe kansen, thuis tegen Groot Ammers F2 om 10.30 uur.
Komt u ze weer aanmoedigen?

Henk-Jan