GOED VOETBAL EN VEEL WERKLUST

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 19

22 maart 2014 10:30

Ahmet Dekici

De wedstrijd waarin de twee Gelen tegenover elkaar staan, Meerkerk thuis tegen Groot Ammers, met als reden dat wij als thuisspelende ploeg in de rood aantraden.
Gelukkig was Jesse weer herstelt van zijn blessure, hij stond dus weer onder de lat. Lars was er dit keer niet bij.

Onze jongens begonnen voortvarend aan de wedstrijd. Duels werden gewonnen en Groot Ammers kwam niet aan voetballen toe. Met als resultaat al enkele grote kansen in de eerste minuten. Hun aanvoerder was snel en behendig, maar werd steevast goed verdedigd door ons verdedigende duo Cesco en Jayden.
In de 8e minuut dan eindelijk de verdiende voorsprong. Martijn speelde met een mooie pass zijn broer Wessel aan, die daardoor vrij doortocht had naar de keeper van Groot Ammers. De keeper kwam goed zijn doel uit, dus wat doe je dan, dan stift je de bal toch over de keeper heen. Simpel is dat. Nogmaals, een dik verdiende voorsprong.
Meerkerk bleef sterk spelen, continu werden de boys van Groot Ammers afgejaagd. Jammer dat alleen de kansen niet benut werden. Net voor de limonade ontsnapte de spits van Groot Ammers en poeierde de bal hard en hoog in het doel. Onhoudbaar voor onze Jesse. De 1-1 was tevens de ruststand. Maar het had zeker wel 4-1 kunnen zjn voor onze jongens.

De grote vraag is dan of onze jongens deze strijd ook in de tweede helft konden blijven leveren. Vaak zijn ze dan al druk met datgene na de wedstrijd, wie gaat met wie spelen.
Of krijg ik nog wel een zakje snoep.

Maar ook de tweede helft begon zeer goed. Weer werd er voor elke meter gestreden, gebeukt, geknokt en alles wat nodig was om eindelijk eens een goed resultaat neer te zetten. Ook nu waren er weer enkele grote kansen voor Meerkerk. Maar zeker ook achterin bleef het opletten geblazen. Maar zowel Jesse, als Cesco en Jayden hielden de boel achterin potdicht. En op het middenveld liep iederen de longen uit zijn lijf. Vooral ook het samen verdedigen werd heel goed uitgevoerd. In de 32e minuut dan eindelijk weer de verdiende voorsprong door Daley. Samen met Martijn hield hij de verdedigers goed bezig met zijn onnavolgbare acties. En op het middenveld liepen Riley, Wessel en Jens alle gaatjes dicht en zorgden ervoor dat Groot Ammers niet aan een goeie opbouw kon werken.
Des te zuurder was het dat net voor het einde alsnog de 2-2 viel door die ene onoplettendheid achterin. En toch was het niet gespeeld. Meerkerk zette nog één keer aan. Martijn omspeelde enkele verdedigers, speelde zich zelf vrij, maar schoot te gehaast op doel. Dit was een makkelijke prooi voor kun keeper.
Gelukkig floot de scheids af, zodat we dit dikverdiende eerste punt konden koesteren. Deze uitslag voelde als een overwinning.

Een heel groot compliment aan de groep. Zeer goed voetbal, erg hard gewerkt, twee fraaie goals en eindelijk een welverdiend punt.

Komende zaterdag krijgen we Woudrichem op bezoek. Uit hadden we geflatteerd verloren, maar als we deze strijd ook komende zaterdag kunnen leveren dan is Woudrichem bij deze gewaarschuwd.

Henk-Jan