DUBBEL GEVOEL

Woudrichem F2

Lars van Bemmel (intikker)
... (scrimmage)

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 19

29 maart 2014 9:00

Levi Goedgeluk

Na de zeer sterke wedstrijd van vorige week, ontving de F1 vandaag Woudrichem F2. Tegen Woudrichem speelt Meerkerk steevast heel goed, maar verliezen we toch telkens.

Het begin was niet best. Erg slap, kunnen we gerust stellen. Dt voorspelde niet veel goeds. Woudrichem zette fel druk, maar echte kansen waren er ook van hun zijde niet. Wederom leken we bang voor de bal en de tegenstander. Onze topscorer begon op de bank, aangezien hij niet fit is. Na het inbrengen van Daley, werd het spel wel wat beter. Wat dan ook uiteindelijk resulteerde in de 1-0 voor ons. Er werd ineens goed overgespeeld. Daley speelde zichzelf vrij, gaf de bal strak voor. Lars kon de bal zo intikken en deed dat dan ook. Een juweel van een opbouw met als be;loning een doelpunt. Zo zien we dat graag. Als uitzondering op de rest speelde Lars een hele sterke wedstrijd. Veel acties, veel gebeuk en een verdiend doelpunt.
Daarnaast schijnt Lars ook goed te kunnen keepen. Na een voorzet van Woudrichem, was onze keeper inmiddels uitgespeeld. Lars haalde met zijn hand de bal van de doellijn. Een terechte penalty. Nu kon Jesse zijn kunsten laten zien en dat deed hij ook. Met een katachtige reflex stopte hij de penalty.
Aansluitend maakte wij zelfs de 2-0. Met een verwoestende uithaal scoorde Jens. Een prachtig doelpunt. Dit was tevens de ruststand.

Voor de aftrap van de tweede helft moest een enkeling even op scherp gezet worden. Spelen, klieren en vervelen voerde de boventoon. Zo win je geen wedstrijd. Scherp blijven dus, ook de gehele tweede helft.

De tweede helft was simpelweg spannend. Zeker ook omdat een overwinning zo gegund werd. Maar het voetbal bleef toch wat slap. De 2-1 viel zeer ongelukkig. Na een strakke cornerbal, ging de bal via de kluts (ik hoorde dat Wessel de bal het laatst raakte) zo het doel in. Een minuut daarna viel de gelijkmaker, 2-2 dus. Veel valt er over de tweede helft verder niet te melden.

Persoonlijk vond ik dat Woudrichem vandaag niet zijn beste dag had. Gelukkig voor ons. Maar wat zou er gebeurd zijn als wij hetzelfde niveau gehaald hadden als vorige week? Vandaar het dubbele gevoel over dit gelijkspel.

Maar goed, we beginnen de puntjes bij elkaar te sprokkelen. Dat is dus weer hoopgevend voor de komende wedstrijd, zaterdag 5 april bij Kozakken Boys F2.

Henk-Jan