ALWEER EEN GELIJKSPEL VOOR SV MEERKERK F1

Kozakken Boys F2

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 19

5 april 2014 8:45

Alweer kunt u negatief opvatten maar zo is de woordkeus niet bedoeld. Zonder leider Henk Jan (in Camp Nou om er wat bruikbaars op te steken), zonder topscorer Daley (ziek) en al einge tijd zonder onze kleine middenveldstrateeg Sten en eigenlijk al het hele seizoen zonder onze oudste en grootste pupil Myron waren we wat onderbezet. Geen nood, want dit keer bleek de al enige tijd meetrainende Niels uit de F2 maar al te bereid om mee te doen.

Opsteling: onze sterke keeper Jesse, kleine grote man Niels, onze Meerkerkse stier van de Bosporus Jayden, trukendoos Wessel, onze box to box player uit Gorinchem Jens, onze pistolero Martijn met het engelengezichtje en onze steeds handiger wordende roadrunner Cesco. Pannakoning Riley en Slars met de losse heupen begonnen op de bank.

Op het kunstgras van het schitterende pupillenveld bleken de boys goed te starten. Deze tegenstander hebben we inmiddels dan ook al 4 x ontmoet dit seizoen. We buffelden goed en eenmaal aan de bal zagen we de trucjes waar we op oefenen, maar ook dat de jongens steeds beter op hun benen blijven staan. Zou de loopladder dan toch ergens goed voor zijn?

Een afstandsschot van Wessel bracht ons op voorsprong, maar even later wisten de Kozakjes gelijk te maken. Met mooie combinaties en uit goede passes kwamen we veelvuldiig voor de keeper van Kozakken Boys, maar we schoten te gehaast van te ver weg. Het spel golfde leuk heen en weer en het bleek dat onze kleine debutant Niels over een paar niet misselijke kwaliteiten beschikt: Niels kan situaties goed inschatten en daarnaar handelen. Waar heeft ie het over hoor ik u denken. Simpelgezegd is het inschatten van de snelheid van de bal én die van de tegenstander én dan ook je ingrijpen daarop afstemmen iets waar F pupillen nog moeite mee hebben. Niels niet en daarmee hield de man of the match zich heel goed staande tegen die grote en snelle tegenstanders.

Na rust scoorden we via Riley en Martijn, zodat we op een 1-3 voorsprong kwamen. Helaas konden we deze niet vasthouden en vielen alsnog de 2-3 en de 3-3. Maar we creeerden weer kansen alleen speelde hetzelfde euvel van de 1e helft ons parten, van te ver te gehaast schieten.

De jongens speelden een prima partij en het publiek heeft genoten. Het belangrijkste is dat jullie elke week samen knokken én laten zien dat jullie ook beter worden. Omdat jullie dat allemaal hebben laten zien is de trainer trots op jullie. Ga zo door!

Roger