Smaak te pakken: prachtige overwinning!

Unitas D2

SV Meerkerk JO13-1JM

Milan van Dijk (scrimmage)
Anoniem (schot)

D-pupillen zaterdag, D1, 4e klasse 15

5 april 2014 11:00

Zaterdagmorgen 5-4-2014

Ondanks de regen die voorspeld is ,begin de zon langzaam door te breken ,onze wedstrijd staat vandaag om half 11 gepland ,bij unitas . Thuis hebben we deze boys verslagen met 5-3 ,maar na een 3-0 ruststand kwamen ze toen nog goed terug tot 3-3 dus allerminst onderschatting .

Bij de warming up begon de hoofdtribune van dit mooie complex al redelijk vol te stromen voor deze class ,en daar was ook zeker goed vertoeven in het zonnetje .

Arwin en Arnold  hadden onze mannen weer goed hun opdrachten meegegeven ,nu maar hopen dat ze het ook tot uitvoering kunnen brengen. Ieder was er weer klaar voor en dat bleek al gauw, we begonnen echt scherp ,en was de eerste helft zeker een lust voor oog ,er werd goed gecombineerd en geconcentreerd verdedigd.

De schaarse aanvallen van unitas werden door Bjorn vakkundig onschadelijk gemaakt.

En zo gebeurde het dat er na 11 minuten ,een mooie 1 op score bord verscheen, na een goed opgezette aanval ,vanuit middenveld was het Ramon die schitterend af ronde ,en de bijna twee meter lange keeper van unitas het nakijken gaf 0-1.

De leiders coachen gelijk dat de boys(girl) door moesten drukken , en zo unitas geen kans moesten geven om terug in de wedstrijd te komen , dit werd goed begrepen en met grootte werklust en goed combinatie spel werd met vlagen unitas overklast.
Dit resulteerde zelfs dat voor de rust de 0-2 nog op scorebord verscheen ,het  was nu van achter uit een aanval die via  arco, marvin ,roben ,remon, wesley,jonthan,en weer remon, vakkundig door onze grootte kleine man milan werd afgerond.

En zo gingen we met een goedgevoel  de rust in , de toeschouwers hadden zich geen moment verveeld , en zouden de tweede helft er nog eens goed voor gaan zitten, er werd al over een wave gesproken ,om die maar eens in te zetten als ze zo goed blijven voetballen. Maar goed de tweede helft was nog maar net begonnen ,de toeschouwers hadden de stoeltjes weer bezet in zonnetje, en al snel bleek dat unitas een tandje bij schakelde , we kwamen door slordige passes ,en onnauwkeurig voetbal ,niet echt in de problemen maar ook niet meer aan aanvallen toe ????

De koppies gingen zelf ,bij sommige na beneden en dat ging ook ten koste van voetbal ,of dit nu kwam dat er sommige vrijdagavond een beetje laat uit de disco gekomen waren, of het warme zonnetje wat goed zijn werk deed ,we zullen het niet te weten komen ,maar de 0-2 bleef gelukkig nog wel op score bord staan . En voor het publiek was gelukkig een groot genot dat wesley bor aan de zijde van de tribune speelde. Deze geweldige terriër ,die zeker nooit zal verzaken in werklust, ging heerlijk tekeer ,en was zeker een genot om naar te kijken. En zo gebeurde het dat Meerkerk zich onder aanvoering van deze werklustige boy weer een beetje uit het zomeravond voetbal krabbelde.

En  gelukkig hoe kan ook anders via wesley die met een goede voorzet Joëlle vrij voor de keeper zetten ,en deze de 0-3 scoorde. Uit publiek was zeker trots op team ,over de gehele wedstrijd zeker wel een voldoende. Al zullen enkele spelers wel moeten begrijpen dat frustratie niet het medicijn is voor goed voetbal ,als je baalt van een wissel moet je dit nooit laten blijken ,maar voor je team uitstralen dat we het met zijn allen moeten doen.

Als je in het veld staat je voeten laten spreken. Geloof me en weet zeker dat het leiders trio jullie nooit moetwillig wisselt. Het is ook moeilijk als je 16 spelers hebt om ze allemaal dezelfde tijd te laten voetballen en dan zit er wel eens iemand langer reserve ,of word soms twee x gewisseld. Maar zorg dat het team gevoel boven aan blijft staan ,en zo komen we tot goede resultaten .

Trainer /leider en grensrechter Bert ,en het team weer bedankt voor deze goede wedstrijd .

Een trotse ouder Sjaak (namens de supportersvereniging)…op naar volgende week.