EINDELIJK GEWONNEN

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 19

12 april 2014 10:00

Levi Goedgeluk

Zaterdag 12 april, een dag om niet snel te vergeten. Heerlijk voetbalweer, volop zon en veel enthousiaste supporters langs de lijn. En gek gezegd, vooraf een heel goed gevoel dat deze wedstrijd wel eens gewonnen zou kunnen worden.

Daley is nog steeds niet fit, maar was er wel bij om zijn maatjes aan te moedigen. Onze keeper Jesse had last van zijn enkel, maar kon gelukkig toch spelen. Uitschieten was lastig, dus opbouwen van achteruit dan maar. Verder had Jesse een rustige ochtend.

Onze jongens waren gedurende de gehele eerste helft de boven liggende partij. Wel moesten ze steeds worden aangespoord om samen te verdedigen. Die automatisme is er nog niet. En er waren voldoende kansen te melden van onze zijde. Maar veelal werd van te ver af geschoten. Steeds een makkelijke prooi dus voor de keeper van Nivo Sparta. Door één oplettendheid kon de spits van Nivo Sparta zo doorlopen en met een hard schot stonden we ineens 0-1 achter. Dit was tevens de onverdiende ruststand.

In de rust zaten onze jongens als makke lammetjes naast elkaar. Ik denk dat toen door drong dat deze wedstrijd wel eens gewonnen kon worden. Meerkerk was gewoon beter, had veel kansen, maar nu nog benutten. Dus mouwen opstropen en gaan, was het advies.

Onze beste man van vandaag, Jens Scherpenzeel, maakte in de eerste minuut na rust de gelijkmaker. Jens was eigenlijk de enige die we niet steeds hoefde te vertellen dat er hard gewerkt moest worden. Jens ging werkelijk voor elke bal. Niet te nadele van de rest overigens, want na deze gelijkmaker kwam de rest ook op stoom. Lang bleef het gelijk, veel kansen maar gescoord werd er niet. Dus blijven opletten. Ons verdedigende duo Cesco en Jayden waren mescherp en zeer alert. Daar kwam werkelijk geen man voorbij.
In de 34e minuut beloonde Jens zijn goede spel met weer een goal, 2-1 voor. En nu niet meer weggegeven. Billen knijpen dus. Martijn werd uit het veld gehaald vanwege herhaaldelijke aanmerkingen op de leiding. Mopperend en tierend stond hij langs de lijn, tot dat zijn broer Wessel een tegenstander hard natrapte. Wessel werd er direct uitgehaald en Martijn mocht er weer in. Wat is dan mooier om je voeten te laten spreken.  Na een weergaloze actie tikte Martijn de bal met buitenkant rechts langs de keeper, 3-1. En toch was ik er niet gerust op. Hoe vaak hebben we niet een zekere voorsprong weggegeven. Onze kanonskogel Lars maakte aan alle spanningen een einde door ook maar te scoren, 4-1 dus. Dit was tevens de eindstand.

De tweede helft was van een hoog niveau. Er werden mooie acties gemaakt, hier wordt overigens ook veel op getraind. Niemand ging voor eigen succes, er werd heel goed overgespeeld. Deze overwinning was een geweldige teamprestatie en meer dan verdiend, zoveel is zeker.

Gefeliciteerd mannen met deze mooie overwinning.

Henk-Jan