Meerkerk blijft steken op gelijkspel

Groot Ammers 1

Mannen, 1, Groep 1 35

23 augustus 2014 14:30

Lam, H.C. 't

Meerkerk speelde vanmiddag de eerste wedstrijd voor de beker. Tegenstander Groot-Ammers gaf goed partij en verliet met één punt op zak ’t Hoog. Terecht, want de kansen die Meerkerk kreeg benutte men niet. Groot-Ammers kreeg één grote kans. Deze werd niet verzilverd. De 0-0 uitslag is daarmee snel verklaard.

Minuut stilte

Voor de wedstrijd werd op indrukwekkende wijze stilgestaan bij het onverwacht overlijden van ons verenigingslid Kees de Jong. Tijdens de minuut stilte, stonden alle teams die speelden om half drie rond de middencirkel opgesteld.

Pover

Vanaf de aftrap was Meerkerk de bovenliggende partij. Na tien minuten ebde het overwicht weg. Groot-Ammers knokte zich in de wedstrijd. Meerkerk kreeg hierdoor minder kans om het positiespel te kunnen voortzetten. De inzet van Groot-Ammers werd bijna beloond. Een open kans was echter niet besteed aan spits Danny van der Vliet. Hij zag zijn inzet voor een leeg doel langs de verkeerde kant van de paal verdwijnen. Meerkerk kon hier maar bitter weinig tegenover stellen in de eerste helft. Ruststand 0-0.

Keeper uitblinker

De tweede helft kwam Meerkerk goed uit de startblokken. In de 50e minuut was Thijs van Klij dicht bij een treffer. Uit de vrije trap van Brian Vink kopte Thijs snoeihard op de lat. Kort daarop een fraaie voorzet van Joop Friedeman. De bal kwam bij Patrick Vuurens. Zijn inzet pareerde keeper Wilco van Gelderen subliem. In de 65e minuut opnieuw Patrick Vuurens. Dit keer ziet hij zijn inzet net naast gaan. In de slotfase van de wedstrijd noteren we nog enkele mogelijkheden. Patrick Vuurens vindt opnieuw de keeper van Groot-Ammers op zijn weg. Ook Floren Streefkerk moet bij zijn uithaal zijn meerdere erkennen in doelman Van Gelderen, die aan Ammerse kant uitgroeide tot  man of the match.

Vervolg poulefase beker niet bekend

Na de wedstrijd van vandaag volgt dinsdag de uitwedstrijd tegen Unitas zondag. De Gorinchemmers speelden vandaag niet, omdat tegenstander GSC/ODS niet kwam opdagen. In hoeverre dit gevolgen heeft voor het verdere verloop in deze poule is nu nog niet bekend.

AdG