Meerkerk 3 verliest openingsduel

Assist: Jos Looman

Mannen zaterdag, 3, 2e klasse C

6 september 2014 12:00

Na een week vol feest, verkleedpartijen, nog meer feest en de nodige alcoholische versnaperingen ging het vandaag dan echt beginnen. De 1e competitiewedstrijd van het seizoen bracht ons naar Sliedrecht om daar aan te treden tegen het plaatselijke derde elftal, dat vorig jaar om promotie speelde naar de 1e klasse. Tel daar nog bij op dat de wedstrijd op kunstgras werd gespeeld en het was dus snel duidelijk dat Meerkerk een hele lastige middag tegemoet zou gaan.

De opstelling: Mathijs, Bas, Almer, Frank, Rob, Jesse, Jos, Robert, Jesse, Jelle en B.

Om 12.00 werd er afgetrapt en al snel werd duidelijk waarom Sliedrecht vorig seizoen om promotie gespeeld had. Een jong en beweeglijk team dat goed kan voetballen en Meerkerk direkt onder druk zette. Meerkerk hield de ruimtes klein en probeerde eruit te komen in de omschakeling en aanspeelpunt B. te zoeken. Dit lukte ook regelmatig, ondanks het overwicht van Sliedrecht, maar de echte precisie ontbrak. De organisatie stond goed en Sliedrecht creëerde geen uitgespeelde kansen in het 1e half uur. Meerkerk kreeg daarentegen ook geen uitgespeelde kansen, op 2 vrije trappen van Jos na. Een daarvan ging rakelings over. Een prima kopbal van B. trof doel, echter werd deze afgekeurd wegens buitenspel. Onterecht volgens de mensen langs de lijn bleek later. De grootste kans van de wedstrijd tot dan toe was voor Meerkerk. B. nam uitstekend aan en stuurde Jesse alleen op de keeper af. Helaas werd de inzet van Jesse gestuit door de keeper. Niet veel later was het wel raak. Jesse rondde schitterend af na een goed genomen corner van Jos: 0-1. Gezien het spelbeeld onterecht, maar gezien de kansen niet onverdiend. Lang kon Meerkerk niet genieten van de voorsprong. Een kleine 10 minuten later kon de spits op randje buitenspel doorgaan en koelbloedig afronden: 1-1. De 1e helft duurde voor Meerkerk helaas iets te lang. In de 46ste minuut kon een diepe pass simpel worden binnengeschoten: 1-2. Hierdoor ging Meerkerk met een achterstand de rust in.

Kort na rust kreeg Sliedrecht direkt een goede kans om de wedstrijd te beslissen, maar was het Almer die zijn kopbal op een paar centimeter naast de paal zag gaan waardoor het in plaats van 3-1 ook zomaar 2-2 had kunnen staan. Doordat Meerkerk veel achter de bal aan moest lopen en door een paar genoodzaakte wissels namen de krachten af en was het voor Meerkerk in de 2de helft tegenhouden en hopen op een ingeving van de voorwaartsen. Sliedrecht vergat de wedstrijd in het slot te gooien waardoor Meerkerk mocht blijven hopen. Na ongeveer 65 minuten scoorde de thuisclub wel en was de wedstrijd beslist. In de laatste minuut werd het ook nog 4-1. Geflatteerd was dit zeker niet. Een verdiende nederlaag tegen een ploeg die simpel weg beter was. Meerkerk kan terugkijken op een prima eerste helft waarin de organisatie goed stond, er kansen waren en er op 2 foutjes na weinig wegegeven werd. Op dit niveau worden deze fouten direkt afgestraft.

Volgende komt Drechtstreek 3 op bezoek. Aanvang 12.30 uur.

LV