Nipte nederlaag Meerkerk 3

Mannen zaterdag, 3, 2e klasse C

13 september 2014 12:30

Hardenbol, N.R.

Na de verliespartij van vorige week was deze week de opdracht om de eerste punten te punten te pakken thuis tegen Drechtstreek. Frank, Leon, Mark S, Eddie en Benjamin konden niet meedoen vanwege blessures en de Pier was spoorloos. Gelukkig kregen we versterking in de vorm van Jelle, Jessie en Robert.

De opstelling: Mathijs, Bas, Almer, Chris, Rob, Coen, Jos, Robert, Jessie, Jelle en Jesse.

Op het zonnige hoog speelde Meerkerk geen onaardige eerste helft. De organisatie stond goed en er was weer veel passie en strijd. Drechtstreek is een redelijk goede ploeg met veel individuele kwaliteit. De verdediging van Meerkerk deed het goed en maakte de spitsen onschadelijk. Meerkerk speelde nog niet zijn beste voetbal en het positiespel kan zeker beter. Toch konden we een paar keer gevaarlijk worden in de eerste helft. Jessie kwam een paar keer goed langs zijn man, maar zijn voorzetten werden niet omgezet in doelpunten. Jelle schoot twee keer van afstand, maar zonder succes. Het was Jesse die wederom de ban brak. Na een inspeelpass van Robert fopte hij de verdediging door niet de bal aan te nemen maar schitterend door te spelen met de hak. Simpel speelde Jesse de bal langs de keeper, 1-0. Dit was ook de ruststand.

Na een speech van Nico ging Meerkerk met vertrouwen de tweede helft in. Een kwartier na rust viel de 1-1 na een mooi afstandschot van Drechtstreek. Na deze goal leek Meerkerk een beetje de weg kwijt. Ruimtes werden groter en de organisatie stond minder. Tien minuten later viel de 1-2 uit een penalty na een dubieuze beslissing van de verder aardig fluitende scheidsrechter Hardebol. Snel daarna werd het 1-3 door slordige passing en miscommunicatie in de verdediging. Meerkerk gaf niet op en met verse krachten Kazim Richard en Matthias ging Meerkerk opzoek naar een aansluitingstreffer. Onder leiding van een hard werkende Jesse kreeg Meerkerk een paar halve kansen. De ruimtes werden achterin groter maar gelukkig verrichtte Mathijs een paar goede reddingen die Meerkerk in de wedstrijd hield. Net voor het einde van de officiële speeltijd wist Almer na een goede vrije trap van Jos mooi binnen te koppen. Helaas te laat, na een lange blessuretijd floot Hardebol toch af met 2-3 op het scorebord. Volgende week dan maar bij Heicop de eerste punten halen!

B.