Meerkerk pakt in extremis eerste punt

HSSC'61 2

Benjamin Baars (intikker)
Assist: Sander Slomp

Mannen zaterdag, 3, 2e klasse C

20 september 2014 15:00

Cronie, H.J.L.

De tweede uitwedstrijd dit seizoen bracht Meerkerk 3 naar Hei- en Boeicop waar het plaatselijke 2e elftal de tegenstander was. Met een uitgedunde selectie, waarin de nodige afwezigen waren door blessures en werk, was de doelstelling om de eerste punten te gaan pakken. De opstelling: Mathijs; Chris, Rob, Bassie, Richard; Coen, Barry, Jos, David; Benjamin, Matthias. De wisselspelers waren Leon en de A-junioren Anne en Sander.

Om 15.00 werd afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Cronie. Het eerste kwartier had Meerkerk moeite de organisatie neer te zetten. HSSC had veelvuldig de bal en wist met name via de vleugels enkele keren gevaarlijk op te komen. Het leverde ook een grote kans op voor de thuisploeg. Een goede voorzet vanaf links kwam bij de tweede paal terecht, maar 2 geheel vrijstaande Heicoppers verzuimden de trekker over te halen. Meerkerk leek wakker geschud en kwam wat beter aan voetballen toe. Onder leiding van de centrale middenvelders Barry en Jos nam Meerkerk meer balbezit en was er sprake van een gelijkopgaande wedstrijd. Meerkerk kreeg vervolgens in de eerste helft 2 uitstekende mogelijkheden om op voorsprong te komen. Een poging van dichtbij door Matthias ging langs de verkeerde kant van de paal en een hard schot van Coen werd nog net door de keeper tot corner verwerkt. Beide teams gingen rusten met de brilstand op het bord.

HSSC probeerde in de 2e helft weer het heft in handen te nemen. Het had ook meer balbezit, maar wist niet door de hechte defensie van Meerkerk te komen. Ook Meerkerk kwam nauwelijks tot kansen, waardoor het duel zich veelal op het middenveld afspeelde. In de 60e minuut veranderde dit. David maakte een natrappende beweging en kreeg een terechte rode kaart van de scheidsrechter, die verder een erg matige wedstrijd floot met onbegrijpelijke beslissingen.  Meerkerk moest met 10 man verder en HSSC ging de druk opvoeren. Meerkerk kwam er aanvallend nog maar zelden uit. Rond de 70e minuut kwam daar de voorsprong voor de thuisploeg. Een fout in de verdediging, die tot dan toe maar weinig weg gaf, bracht de Heicopse spits in vrije scoringspositie. Die wist hier wel raad mee en liet Matthijs kansloos: 1-0. Heicop kreeg in het vervolg nog een paar prima mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien, maar de uitstekende keepende Pink Panther Matthijs bleek een sta-in-de-weg. HSSC kreeg voor het niet benutten van de kansen uiteindelijk het deksel op de neus. Meerkerk ging in de 97e minuut nog eenmaal ten aanval en kreeg loon voor het harde werken. Sander ontving de bal op de middellijn en wist met enkele knappe passeeracties het strafschopgebied te bereiken. Hij was vervolgens niet zelfzuchtig en gaf prima breed op Benjamin die de 1-1 aantekende en voor ontlading aan Meerkerkse kant zorgde.

Meerkerk pakt dus op strijd en werklust een verdiend punt en verlaat hiermee de laatste plaats in de competitie. Voetballend kan het absoluut beter, maar als deze inzet iedere wedstrijd gebracht wordt gaan er zeker meer punten volgen. Volgende week wacht Pelikaan 4 op Sportpark ’t Hoog.

FK