SV Meerkerk JO19-1 - vv Sliedrecht A1

4 oktober 2014 12:00

Erp, B.J. van

Onverdiend verlies!!!

Nu het website gedeelte van de A1 is ingekleurd met de beelden van de hoofdrolspelers, wordt het ook tijd om aandacht te besteden aan de wedstrijden in de vorm van een verslag. Zeker na de wedstrijd van gisteren, waarin een herboren A1 inzet en kracht heeft getoond en daarmee hopelijk het wat ongelukkige begin van de competitie in iets goeds heeft omgebogen.

Daar leek het in eerste instantie niet op, want voor aanvang van de wedstrijd bleek niet alleen Rick niet beschikbaar te zijn, maar waren ook Renee en Joeri geblesseerd. Dat laatste was erg lastig, want vind maar eens een goede keeper. Gelukkig was Daan weer beschikbaar en die heeft ook bij de B1 al eens meer dan verdienstelijk ingevallen tussen de doelpalen. Maar goed, met een lichte vertraging vanwege afwezige pasjes aan de zijde van Sliedrecht, werd de aftrap genomen onder een stralend zonnetje op ‘t Hoog. Al gelijk bleek de intentie van Sliedrecht A1 door de boel op de helft van Meerkerk onder druk te zetten en met goed samenspel kansen af te dwingen. Dat deze er niet kwamen was te danken aan de inzet van de achterhoede en het middenveld van Meerkerk dat zich deze zaterdag niet zomaar liet verschalken. Er gingen zelfs geruchten dat sommige spelers op de vrijdagavond bijtijds onder de lakens waren gekropen en zelfs geen alcohol genuttigd hadden! Ondanks dat Sliedrecht regelmatig voor het doel verscheen en er zelfs aan aantal corners uit wisten te slepen, wits Meerkerk toch telkens het gevaar te neutraliseren, waarna via het middenveld de bal weer naar de voorhoede werd gespeeld om te trachten zelf te scoren. Die kansen kreeg Meerkerk ook, maar wel minder dan Sliedrecht dat toch de druk er behoorlijk op hield. Tien minuten voor het einde kwam Meerkerk wederom via het middenveld in kansrijke positie en wist Joop met een pittige uithaal de keeper te verrassen en zo Meerkerk op een 1-0 voorsprong te zetten. Een verdiende voorsprong ook en daarmee werd ook de rust gehaald.

Na de rust ging Sliedrecht alweer vol in de aanval en Meerkerk moest echt alle zeilen bijzetten om de voorsprong te behouden. Dat lukt niet, want na een minuut of tien wist men dan toch eindelijk een gaatje te vinden en werd de stand 1-1. Sliedrecht bleef aanvallen en meer dan eens moest de Meerkerkse achterhoede ingrijpen om erger te voorkomen en had Daan een meer dan fabuleuze redding in de linkerhoek om erger te voorkomen. Nee het was met nog een kwartier te gaan zelfs Meerkerk dat de wedstrijd leek te gaan beslissen met enkele prachtige kansen, die er helaas niet in gingen. Erg zuur was het dan dat enkele minuten voor het eind een schot van Sliedrecht van richting veranderde, want hoewel Daan de juiste hoek inging, door deze koersafwijking rolde de bal in precies de andere hoek wat lullig over de lijn. Daarmee was het pleit beslecht, Sliedrecht werd de, gelukkige, winnaar van deze match. Maar het geluk was dan ook wel aan hun zijde en ook de leiding verklaarde dat na afloop.

Meerkerk zat na het laatste fluitsignaal in een behoorlijke dip, er was veel inzet getoond, over de hele linie, maar het resultaat was weer puntloos. Toch mogen we de mannen complimenteren, want de door Bert gegeven opdracht was goed uitgevoerd, alleen het geluk was niet aan hun zijde en dat is zuur. Namen gaan we ook niet noemen, van uitblinkers of zo, want iedereen heeft zich prima aan zijn taak gehouden en veel inzet getoond. Daarop terugkijkend kunnen we alleen maar zeggen, mannen hou dit vol en dan komen de punten vanzelf. We vergeten dus de eerste wat hoge tegenscores en gaan vanaf nu er vol tegenaan.

A.s. zaterdag speelt de A1 in Sleeuwijk, om kwart over 12. Ook een pittige tegenstander op papier en ook dan moeten we er weer vol tegenaan. We weten nu dat het kan, dus mannen, zet hem op!!!

Ad Slomp.