Nederlaag Meerkerk 3

Mannen zaterdag, 3, 2e klasse C

11 oktober 2014 14:30

Beek, F.M. v.d.

Het sterrenasemble van Meerkerk 3 trad aan tegen Rijsoord 4, gezien de eerdere ontmoetingen een geduchte tegenstander.
Met een tactische aanpassing op het middenveld ging Meerkerk vlot van start en ontstond er een 0-1 voorsprong door een eigen goal van Rijsoord. Meerkerk zakte in en loerde op de counter, de defensieve strategie zorgde voor veel drukte rond Meerkerks strafschop gebied. Een vrije trap op 20 meter van de goal resulteerde in een doelpunt voor Rijsoord.
Een minuut daarop volgde er een lange bal van Ferry op Benjamin die terugkopte op Jesse, hij nam hem aan en plaatste de bal in de hoek; 1-2. In het verdere verloop van de eerste helft kwamen er goede mogelijkheden om de voorsprong uit te bouwen. Deze werden niet benut en Rijsoord kwam uit een corner op gelijke stand.
Na de rust kwam Rijsoord sterker uit de kleedkamer en kwam het op voorsprong door een ongelukkig eigen doelpunt. In de 70ste minuut viel de 4-2 te noteren uit een corner.
Meerkerk gaf de moed niet op en maakte via een corner van Coen naar Koen de aansluitingstreffer. Jammergenoeg viel kort daarna de 5-3 en was de spanning uit de wedstrijd.

Over 2 weken komt koploper ASWH 3 op bezoek op 't Hoog. Aanvang 12.30 uur.

CJ