Zonnig samenspel

18 oktober 2014 10:30

Op deze warme zaterdag in oktober speelde wij een oefenwedstrijd tegen Meerkerk F4. De missie was voor iedereen duidelijk. Wat er op de training wordt geoefend, werd door alle spelers benoemd voor de aftrap. Vanaf de aftrap waren we gelijk scherp. Er werd gejaagd op de bal. Duels werden aangegaan en gewonnen. Er werd zelfs beter samengespeeld met elkaar, dan de laatste wedstrijden van het Nederlandse Elftal. De linies werkten prima samen met elkaar en de vrije ruimte werd vaak gevonden. Na een paar goede kansen, die door de keeper van de F4 werden tegen gehouden, was dan toch de 1-0, door een hard schot van Florentijn. Gelijk vanaf de aftrap zochten we weer het duel op en binnen 1 minuut was het weer raak. 2-0, Florentijn schoot hard in het dak van het doel. Door goed verdedigend werk van de gebroeders van Deventer (vanaf nu gebroeders van Defenders), kreeg onze keeper Mees L. maar 2 ballen te verwerken. Na de limonade werd het spel van de eerste helft herhaald. De middenvelders:  Romée, Stan, Mees E. en Stijn werkten goed samen. Zij waren heer (dame) en meester op het veld. Door goed samenspel werd vaak de voorhoede gevonden. Falco, die weer zeer gedreven speelde, kwam vrij voor de keeper. Na een prachtige schot, kwam de 3-0 op het scorebord. Lang werd er niet genoten van deze stand, want de spelers roken bloed. Na een onderschepping van onze gastspeler Guus, kwam de bal op de middellijn bij Florentijn. Hij gaf een goede pass aan Romée, die de weer doorgaf aan Stijn, die vrij kwam voor de keeper. Door een goede schuiver van Stijn in de hoek van het doel werd het 4-0. Ook de 5-0 werd door Stijn gemaakt, door sneller te reageren dan de tegenstanders bij een klutsbal voor het doel. Vanaf de aftrap veroverden wij weer de bal en voordat iedereen het wist lag de bal alweer in het net. 6-0 door Florentijn. Vanuit het publiek werd al zachtjes 10,10,10 gefluisterd. De spelers bleven geconcentreerd voetballen en in  de laatste minuut kwam de eindstand van 7-0 op het scorebord door Florentijn. De spelers van de F3 mogen trots op zichzelf en elkaar zijn met het getoonde spel. Dit beloofd nog wat voor de komende wedstrijden.