Les geleerd?

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 13

8 november 2014 12:00

Jakobs, J.

Ongekende luxe, we zitten al in november en er is vanwege de weersomstandigheden nog geen wedstrijd afgelast. Ook op deze 8ste november scheen de zon uitbundig, maar was het wel een stukje frisser als een week eerder tijdens de uitwedstrijd tegen LRC. Op de agenda stond deze keer de thuiswedstrijd tegen Unitas.

Met beide ploegen vol gemotiveerd op het veld mocht Meerkerk na het verliezen van de toss de aftrap verrichten. Al direkt werd het doelgebied van unitas opgezocht en de gasten waren toch wel enigszins verrast door de druk van Meerkerk. Het duurde best wel even voordat ook Unitas aan aanvallen toekwam, maar echt gevaarlijk werden ze daarbij niet. Al  vroeg in deze eerste helft was er een eerste kans om te scoren voor Meerkerk via Sander, die een mooie bal helaas net onder tegen de lat ziet spatten. Helaas gaat het kort daarna fout bij Justin, die met een blessure het veld moet verlaten en zo de voorhoede van Meerkerk licht gehavend moet achterlaten. Kort daarna een nieuwe kans voor Meerkerk, als Sander op rechts door komt en een voorzet geeft op Joop die helaas tegen de paal komt. Ook in de minuten erna blijft Meerkerk druk uitoefenen en is ook telkens dreigend, maar tot scoren komen ze niet. Dan net na het midden van de eerste helft weet Unitas een keer door te breken en met een goede actie en voorzet van de rechtsbuiten te scoren via een van de spitsen. Meerkerk is hierdoor duidelijk even van slag en kijkt dus tegen een achterstand aan. Gedurende de resterende speelminuten komt Meerkerk steeds meer onder druk te staan, maar weet wel erger te voorkomen en met nog steeds een 0-1 achterstand zoekt men de kleedkamer op voor de rust.

Na de rust is de aftrap aan Unitas en deze keer gaan zij vol voor uitbreiding van de score. Diverse keren komen ze gevaarlijk voor het doel van Meerkerk, maar de verdediging weet telkens met kunst en vliegwerk erger te voorkomen en ook de diverse corners worden vakkundig weggewerkt. Na een minuut of twintig weet Meerkerk eindelijk zelf weer wat meer aan de bal te komen en is het ineens Jesse die twee man weet te passeren en met een schitterend schot dat net onder de lat doorgaat de gelijkmaker weet te scoren. Een mooie actie en dito bal en geheel terecht! Meerkerk ziet nu mogelijkheden en gaat op zoek naar meer en heeft duidelijk ook weer meer vertrouwen in een mooi resultaat. Toch is het Unitas dat met nog een tiental minuten te gaan wederom weet te scoren en slaat de vertwijfeling even toe bij Meerkerk. Gedurende de laatste tien minuten probeert iedereen om toch vooral weer die gelijkmaker te scoren, maar het mag helaas niet lukken en bij een stand van 1-2 fluit de scheidsrechter voor de laatste maal.

Geen punten dan ook voor de jongens van Meerkerk, maar wederom hebben ze er hard voor gestreden. Een gelijke stand was meer dan terecht geweest en een punt dus ook. Meerkerk had evenals tegen LRC vooral in de eerste helft de meeste kansen, maar die moeten er dan wel in. Ook de scheidsrechter vond dat deze wedstrijd eigenlijk geen winnaar had verdiend, beide ploegen hielden elkaar in evenwicht. Hij vond het wel een goede pot voetbal en daarmee moeten we dan maar genoegen nemen. Over twee weken is de volgende wedstrijd en gaan we op bezoek in Everdingen, bij SC Everstein dus. Dan moet het daar maar gaan gebeuren!

Ad Slomp.