VANDAAG LUKTE HET WELL

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F31

8 november 2014 9:00

Ahmet Dickici

Vandaag speelde de F1 zijn laatste thuiswedstrijd van deze najaarscompetitie tegen het nog puntloze Well. Geen blessures, geen zieken, dus met een fitte ploeg konden we aan de wedstrijd beginnen. En na het zien van de geleverde trainingsarbeid van afgelopen week, waren de verwachting hoopvol.

Meerkerk begon sterk, zoals ook van ze verwacht werd. Direct fel op de bal. Onze tegenstander kwam er niet echt aan te pas. Echte kansen ontstonden er overigens niet. Well, daarentegen, kroop steeds meer uit hun schulp. Het is goed dat Jayden en Cesco alert waren en uiteraard onze keeper Martijn.
Naarmate de minuten verstreken werd Well steeds een beetje beter, of werden wij steeds een beetje minder? Well opende de score in de 15e minuut door de 0-1 aan te tekenen. Dat was tevens de ruststand.

Dat het in de tweede helft beter moest was duidelijk. Geen slappe ballen meer, geen gedartel, maar jagen achter die bal aan. En zo geschiede.......

Meerkerk begon weer goed aan de tweede helft. Vreemd blijft wel dat de boys niet van zelf de bal afjagen, maar dat pas doen na een schreeuw vanaf de zijkant. Naarmate de tweede helft vorderde werd dat overigens wel beter. Jens trok de stand gelijk in de 25e minuut en zorgde ook voor de voorsprong in de 26e minuut. Stand 2-1.
Vanaf dat moment kwam Well er niet meer aan te pas. Het spel vertaalde zich niet uit in echte kansen. Wel veel afstandschoten, maar die gingen naast en over of waren een prooi voor de keeper van Well.
De 3-1 kwam van de schoen van Wessel, die na een solo knap met zijn chocoladebeen afrondde. De spanning was uit de wedstrijd, de jongens waren moe gestreden. Gelukkig floot de scheids snel af. De overwinning was een feit.

Goed om te zien dat er in de tweede helft wel veel strijd werd geleverd. Dat was ook merkbaar aan de wissels die al hijgend en puffend het veld verlieten, om zo even uit te rusten.

Gefeliciteerd mannen met deze welverdiende overwinning. Wat mij betreft smaakt dat naar meer.

Komende zaterdag spelen we uit om 10.15 uur tegen Beesd F1.

HJ