Wie straft het af?

SV Meerkerk JO13-1JM

Joshua Dikici (kopbal)
Rik de Leeuw (schot)
Bart de Bruijn (scrimmage)
Assist: Rik de Leeuw

D-pupillen zaterdag, D1, 4e klasse D61

8 november 2014 10:45

Vanochtend konden we ons opmaken voor de laatste uitwedstrijd van deze najaarscompetitie. We hoefden gelukkig niet ver te reizen en ook de aanvangstijd was prima. Tegenstander was namelijk Arkel D1. Thuis wonnen we met 6-0 na een matige wedstrijd.

Vandaag moesten we het helaas zonder Robin doen. De D2 had te weinig spelers en Robin was zo goed om de D2 te helpen. Grote klasse! Toch is spelen met je eigen team het leukste en volgende week speel je gewoon weer bij ons!

Dan de wedstrijd. De eerste helft vat ik samen met een diepe zucht. Niet eerder heb ik meerdere keren tot tien moeten tellen tijdens een wedstrijd, maar vandaag dus wel. Een instelling die niet past bij een koploper. We kwamen snel op voorsprong, al na drie minuten wist Ramon de 0-1 te scoren. Een minuut of tien later was het 0-2, een goede voorzet van Bart en een mooie kopbal van Joshua. Het spel was op dat moment al niet goed, maar het werd niet beter. Waar we het normaal moeten hebben van mooie aanvallen gingen we nu te vaak lopen met de bal. Passjes over twee meter gingen niet goed. Druk zetten deden we zonder overtuiging. Een terugspeelbal naar de keeper werd in de handen gepakt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Gelukkig haalden we de rust met een 2-0 voorsprong en konden er in de rust even wat dingen rechtgezet worden.

De tweede helft was gelukkig beter. Het zag er weer iets meer uit als een team en dit had als gevolg dat we uiteindelijk nog met een ruime zege op zak terug naar Meerkerk konden gaan. Door doelpunten van Milan (2x), Rik, Bart en Joshua.

Volgende week zouden we kampioen kunnen worden, maar dan zijn we wel afhankelijk van ons resultaat en het resultaat van Lekvogels. Wij moeten in ieder geval de wedstrijd tegen Sliedrecht winnen. Uit hadden we het daar niet makkelijk en we kunnen dus aan de bak volgende week.